וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי בתגובה לייצוגית נגדם : מדובר בניסיון ציני לנצל תקופה קשה

הילה רז

31.12.2008 / 17:58

בתביעה הייצוגית בסך 66 מ' ש' - טוענים הנתבעים: העובדה שהקופות צברו הפסדים אינה מעידה על פגם בניהול



"בקשת האישור אינה אלא ניסיון ציני של המבקשים לנצל תקופה קשה של הפסדים בשוק ההון, ובכלל זה בקופות הגמל המשקיעות בו, כדי להגיש נגד המשיבים תביעה מופרכת, מעיקרה, שנועדה אך ורק כדי להשיג כותרות בעיתונים ולהפעיל לחץ פסול על המשיבים", כך פותח בית ההשקעות הלמן אלדובי את תגובתו לבקשה לתביעה ייצוגית בסך 66 מיליון שקל, שהוגשה כנגדו לפני כארבעה חודשים. בנוסף הגישו הלמן אלדובי בקשה לסלק על הסף את הבקשה לאישור הייצוגית.



בבקשה לייצוגית שהוגשה נגד בית ההשקעות נטען כי הלמן אלדובי גרמה לעמיתיה נזקים ניכרים שנבעו מקלות דעת של מנהלי הכספים, אשר שמו מבטחם במטבע האיסלנדי, קרונה. לפי התביעה הייצוגית בין אוגוסט 2007 ליוני 2008 ספגו הקופות הפסד של 20% בהשוואה להפסד ממוצע של 2% בשאר הקופות במדינה.



"מדובר בספקולציה פיננסית חסרת אחריות על חשבון העמיתים", נכתב בתביעה הייצוגית "בשנים האחרונות חווה איסלנד משבר כלכלי חריף". כמו כן, נטען כי הריבית באיסלנד עלתה מ-4% ל-12%, האינפלציה גואה והמטבע צלל.



הלמן אלדובי, המיוצגים על ידי עו"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ועדי אפלבוים, ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות' טוענים בתגובתם לייצוגית כי חוסר רצינותה של הבקשה ניכר מייד, שכן מעבר לסיסמאות ריקות אין בה דבר.



נטען כי התובעים הייצוגיים אינם מצביעים על הוראות דין או רגולציה כלשהן שהופרו כביכול על ידי בית ההשקעות, וכי לא צורפה לבקשה חוות דעת של מומחה בתחום שוק ההון, כדי לבסס את טענותיהם נגד השקעות הקופות הנתבעות.

לגרסת הלמן אלדובי העובדה שהקופות הנתבעות צברו הפסדים אינה יכולה להעיד, כשלעצמה, על פגם כלשהו בניהול השקעותיהן. לטענתם, "מכיוון שקופות הגמל הן מכשיר השקעה ארוך טווח, יש לשפוט את ביצועיהן על פני תקופת זמן ממושכת, ואין כל משמעות לבחינת תקופת זמן של כשנה בלבד". בית ההשקעות מציין כי השקעותיו גלויות וידועות, והן דווחו לעמיתים בדיווחים רבעוניים ובאתר האינטרנט של החברה.



עוד מציין הלמן אלדובי בתגובה כי מדובר בהפסדים "על הנייר", שאינם מתממשים כל עוד העמיתים לא משכו את הכספים השייכים להם מחשבונם בקופת הגמל. הלמן אלדובי מציינים כי כל עוד לא משכו התובעים את כספם לא ניתן לומר כי נגרם להם "נזק".



יחד עם הגשת התגובה הגישו דירקטורים וחברי ועדת ההשקעות, בקשה לסילוק על הסף של הבקשה נגדם. לגרסתם לפי חוק תובענות ייצוגיות לא ניתן לתבוע בהליך ייצוגי נושאי משרה בחברה המנהלת קופות גמל, אלא רק את החברה עצמה מאחר והסמכות לתבוע את נושאי המשרה נתונה לפי חוק קופות גמל אך ורק ליועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully