וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: נבקש להפעיל את מסלול פיצויי מלחמת לבנון על הדרום; ברוש: "מנסיון טוב צריך ללמוד"

אורה קורן

31.12.2008 / 18:00

נתניהו: אם נגזרה עלינו תקופה בה לא ניתן להקפיד על משמעת גרעונית, ראוי שנטל המס יהיה נמוך יותר


ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר היום כי את המבצע ברצועת עזה יש לסיים "במניעת התחדשות האש, לא סתם בהפסקת אש". לדבריו, היום כבר ברור כי לחמאס יכולת להגיע לפאתי תל אביב ואי אפשר להסכים לכך, כמו גם לירי על אשקלון, שדרות ובאר שבע. נתניו אמר את הדברים במפגש עם תעשיינים בתל אביב.

לדבריו, משימה נוספת שיש לטפל בה היא ההתחמשות הגרעינית של איראן, המדינה שנותנת חסות לחמאס. נתניהו ציין, כי שוחח על כך עם הנשיא האמריקאי הנכנס, אובאמה ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי.

במפגש אמר נשיא לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, אמר כי לשכת התאום החליטה לפנות לשר אוצר ולבקש להחיל מסלולי הפיצויים שגובשו במלחמת לבנון השנייה על המפעלים בדרום. מדובר בפיצוי לעובדים ולמפעלים.

"אנחנו מאוד מקווים שיציאת העובדים לעבודה ומסלול הפיצוי יקטינו את הנזקים כפי שקרה במלחמת לבנון. הפיצוי אז ל-90 אלף עסקים עלה למדינה 3 מיליארד שקל אבל התוצאה היתה שאף אחד מהם לא נסגר, לא גדלה תופעת הצ'קים החוזרים, פועלים לא פוטרו והצמיחה השנתית היתה על פי תכנון הממשלה, כאילו לא היתה המלחמה. מנסיון טוב צריך ללמוד. זה עולה כסף אבל התוצאה טובה", אמר ברוש.

המשבר מאפשר ההאצה של הורדות המס

"כיוון שהמשק נקלע ממילא לתקופה משברית, בה לא ניתן להקפיד על שמירת הגירעון בתקציב, מן הראוי לנצל את התקופה להאצת הורדת המס, אמר בנימין נתניהו. "אם נגזר עלינו לעבור תקופה קצרה בה לא ניתן להקפיד על משמעת גרעונית, ראוי שנטל המס במשק יהיה יותר נמוך", אמר נתניהו. "כל גלגלי השינויים מופעלים על ידי המיסוי. הכוונה לעשות בתקופה זו דווקא הפחתה רב שנתית משמעותית של המיסוי שמתחילה מייד, מעבר לתכנון המקורי", הוסיף.

נתניהו הדגיש, כי יש לנקוט מיידית בצעדים נוספים, בהם טיפול בבעיית האשראי לעסקים במשק ובעיית גיוס ההון באיגרות חוב. נתניהו לא היה מודע לכך, שהפחתות המריבית של בנק ישראל אינן מתגלגלות למטה לעסקים וציין מבלי לפרט, כי "מאה אחוז שיש לטפל בעניין הזה".

פעילות נוספת שיש לנקוט מיידית, לדבריו, היא שחרור החסמים בקרקעות, לפני ההשקעה בתשתיות. כדי לקדם את תחום ההיי-טק ציין כי יש "להגדיל במכפלות" את תקציב המחקר ופיתוח ולפזר אותו יותר למפעלים קטנים ולהגדיל את תקציב המחקר במוסדות האקדמיה.

"מיסוי, אשראי, תשתיות ומו"פ אלה הסעיפים העיקרים, הכיוון שהייתי מכוון אליו ברגע זה", אמר. לדבריו, אין לחכות עם תקציב המדינה לחודש מאי ויש להכין אותו מייד לאחר הבחירות. לדבריו, הוא יכול להעביר תקציב תוך שבועות ספורים ממועד הבחירות, בפברואר 2009.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה שגב, אמר כי מחר ייערך דיון ראשון בנושא עם משרד האוצר, משרד התמ"ת, ההסתדרות והמעסיקים. לדבריו, משכורת ינואר 2009 תוכל להתבסס על מסלול הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully