וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה עירער לביהמ"ש העליון: סכום של 4 מ' ש' אינו מצוי בגדר יכולתו הכלכלית האובייקטיווית

הילה רז

31.12.2008 / 18:11

בית המשפט הכפיל את הסכום שנקבע כעונשו של יונה וקבע כי יעמוד על 8 מיליון שקל



בועז יונה עירער היום לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לפיה נדרש לפצות את קורבנות חפציבה ב-8 מיליון שקל. זאת בשונה מהסדר הטיעון שהובא לאישור השופט לפיו הוסכם כי יונה יפצה את הקורבנות ב-4 מיליון שקל.



לטענת יונה, הסדר הטיעון לפיו הוסכם כי ישלם 4 מיליון שקל נחתם לאחר שיונה גייס את הסכומים ממקורות חיצוניים. לגרסת יונה, המיוצג על ידי עו"ד יאיר גולן, סכום של 4 מיליון שקל אינו מצוי בגדר יכולתו הכלכלית האובייקטיווית.



לפני כחודש וחצי קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את הסדר הטיעון שנחתם בין יונה לפרקליטות לפיו ירצה יונה 7 שנות מאסר על גניבת מאות מיליוני שקלים מכספי לקוחותיו. השופט הכפיל את הסכום שנקבע בין הצדדים וקבע כי יעמוד על 8 מיליון שקל.



בהסדר הטיעון המקורי סוכם כי על יונה יוטלו 7 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 4 מיליון שקל, אך בית המשפט פסק שסכום הפיצוי מקל עמו במידה מופרזת והכפיל אותו. השופט משה רביד ביקר בחריפות את התביעה, שלא נתנה משקל ראוי לנזקים שנגרמו לנפגעי החברה.



יונה הורשע בכך שבשנים 2007-1997 עשה שימוש שלא כדין בכספי רוכשי הדירות בחפציבה. הוא נמנע מלספק להם בטוחות כמתחייב בחוק, ניהל מערכת חשבונאית כפולה, זייף מסמכים והסווה פעולות שביצע בכספים שלא כדין. כספי לקוחותיו הופקדו בחשבונותיו הפרטיים ובחשבונות עובדי החברות בשליטתו. הוא הורשע בגניבה בידי מורשה, בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בקשירת קשר לביצוע פשע, ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובעבירות רבות נוספות.



השופט קבע כי המדינה התעלמה מחובתה הציבורית והחוקתית לדאוג לדיור נאות לנפגעי חפציבה, ולא היתה צריכה להתחשב במצבו הכלכלי בקביעת גובה הפיצוי. 4 מיליון שקל, מתוך 8 מיליון שבהם צריך יונה לפצות רוכשי הדירות, כבר שולמו. הכסף נאסף מקרוביו של יונה שאינם בני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully