וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר הגלובלי: קרן הגידור GLG של נועם גוטסמן מפסיקה לחלק דיווידנד למשקיעים

נמרוד הלפרן

31.12.2008 / 18:43

ההחלטה תחסוך לחברה כ-25 מיליון דולר בשנה; גוטסמן - "יש ערך עצום לגמישות באקלים הנוכחי"



קרן הגידור הבריטית GLG פרטנרס, שבראשה עומד הישראלי נועם גוטסמן, הודיעה אתמול כי החליטה להשעות את תשלומי הדיווידנד הרבעוני למשקיעים, עקב הצורך לחסוך הון על רקע משבר האשראי וההאטה הכלכלית העולמיים.



GLG, אחת מקרנות הגידור הגדולות באירופה המנהלת נכסים של יותר מ-17 מיליארד דולר, חילקה עד כה דיווידנד רבעוני של 2.5 סנט למניה, והפסקת התשלום צפוייה לחסוך לחברה יותר מ-6 מיליון דולר מדי רבעון, על בסיס 245 מיליון מניות שבידי הציבור.



"החלטנו כי בשלב זה יהיה שקול לשמור הון במקום להמשיך לחלק דיווידנד רבעוני על בסיס קבוע" אמר גוטסמן. "אנו רואים ערך עצום לגמישות המוגברת שתעניק לנו שמירת מזומנים באקלים הנוכחי", הוסיף. GLG הלונדונית ציינה כי תשקול בעתיד לשוב ולחלק דיווידנד למשקיעים, כמו גם לשלם דיווידנד מיוחד.



לפני כשבועיים, הודיעה GLG על רכישת חטיבת ניהול הקרנות הבריטית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, המנהלת נכסים בהיקף של 8.2 מיליארד דולר. התנאים הכספיים של העסקה לא נמסרו. באותה עת ציינה GLG כי רכישת חטיבת סוסייטה ז'נרל אסט מנג'מנט (SGAM) צפויה להגדיל את רווחיה בשנה הבאה ולסייע לקרן להרחיב את פעילותה במזרח התיכון וביפאן. SGAM מעסיקה יותר מ-3,000 עובדים, בהם יותר מ-740 אנליסטים ומנהלים באירופה, ארה"ב ואסיה.



בחודשים האחרונים דווח כי GLG נאלצה להגביל את הפדיונות מחלק מקרנותיה כדי שלא תיאלץ למכור נכסים בעיתוי לא מתאים. בחודש שעבר דיווחה GLG על נפילה של 27% בנכסיה ברבעון השלישי של השנה ל-17.3 מיליארד דולר. במהלך הרבעון נפלה הקרן ב-12.8% והשלימה בכך נפילה של 16.5% מתחילת השנה.



עמנואל רומן, המנהל את GLG במשותף עם גוטסמן, הזהיר בחודש שעבר כי אלפי קרנות גידור בעולם נמצאות על סף התמוטטות על רקע החרפת המשבר הכלכלי העולמי. רומן העריך כי 30%-25% מ-8,000 קרנות הגידור בעולם עתידות לפשוט רגל או להיסגר.



"תקופה זו תיזכר בהיסטוריה כאחד האסונות הגדולים ביותר של ענף הבנקאות במאה השנים האחרונות", אמר רומן במסגרת כנס קרנות גידור שנערך לפני כשבועיים וחצי בלונדון. "קרנות גידור רבות הולכות פשוט להיעלם, בתהליך דרוויניסטי למדי", הוסיף.



קרן GLG ביצעה ביוני 2007 הנפקה של מניותיה בארה"ב לפי שווי שוק של 3.5 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה מכרה החברה נתח של 28% ממניותיה לפרידום אקוויזישן הולדינגס - עסקה שבעקבותיה קיבלו שלושת המנהלים הבכירים ב-GLG בהם גוטסמן, 625 מיליון דולר.



GLG הסתבכה בשנים האחרונות במספר חקירות בבריטניה, בצרפת ובספרד. בחודש מארס השנה נקנסה GLG ב-750 אלף ליש"ט על ידי רגולטור ני"ע הבריטי, FSA, בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר בשוק במסגרת עסקת אג"ח בפברואר 2003. שותפו של גוסטמן ב-GLG, פיליפ ג'ברה, נקנס אף הוא על רקע זה, ועזב מאז את החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully