וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעריב" מיישר קו עם הבנק: יקצץ את שכר העובדים ב-20%-5%; החיסכון: 4 מיליון שקל

אופיר בר-זהר

31.12.2008 / 19:17

בנוסף בעלי העיתון יקצו לעובדים 5% ממניות החברה; הפועלים דרש מהעיתון לקצץ 4 מיליון שקל מהוצאותיו



עורכי "מעריב" דורון גלעזר ורותי יובל, ועמם מנכ"ל העיתון, רוני קליינפלד, כינסו היום כ-100 מעובדי אגף החדשות והודיעו להם על קיצוץ רוחבי בשכר. הקיצוץ ינוע בין 5% מהשכר לבעלי המשכורות הנמוכות של כ-5,000 שקל ועד ל-20% לבעלי המשכורות הגבוהות יותר. לפי ההודעה שפורסמה באתר "מעריב" מטרת תוכנית ההבראה היא "להביא את העיתון לאיזון תפעולי ברבעון הראשון של 2009".



בנוסף, נרשם כי "התוכנית לוקחת בחשבון מצב של מיתון, שעלול להביא לירידה בהכנסות העיתונות מפרסום בחצי השנה הקרובה". מחר צפויים העורכים לערוך ישיבה דומה עם עובדי החלקים האחרים של העיתון, בהם עובדי המוספים השונים.



לפי ההודעה שפורסמה מוסרת ההנהלה כי "כצעד בונה אמון, שמדגיש את המחוייבות של בעלי העיתון להצלחתו, בעלי העיתון יקצו לעובדים 5% ממניות החברה במחיר מימוש אטרקטיווי". לא נמסר מהו אותו מחיר מימוש אטרקטיווי וכמה כסף יקבל כל עובד.



מוקדם יותר החודש דרש בנק הפועלים, המחזיק בנאמנות ב27% ממניות העיתון, לקצץ 4 מיליון שקל מהוצאותיו בחודש, כאשר בפועל מדובר על קיצוץ של כרבע בהוצאות על כוח אדם. כעת נראה כי מנהלי העיתון פתחו בצעדים להגיע לרמה כזו של קיצוץ. בישיבת הדירקטוריון, שנערכה לפני כשבועיים עלתה ההצעה לקצץ כרבע משכר העובדים ולהציע להם אופציות במקום.



בחודשים האחרונים "מעריב" כבר פטר עובדים, קצץ בשכר ואף הפחית משמעותית את היקף הפרסום של תוצאות הבורסה במוסף הכלכלי, כל זאת על מנת להקטין את ההוצאות. בישיבת הדירקטוריון אף עלתה ההצעה לקצץ את שכר העובדים בכרבע, ולהקצות להם אופציות במקום השכר.



לפני כשבועיים הודיעה חברת דירוח האג"ח מעלות כי בצעד דרסטי היא מפחיתה את דירוג האג"ח של מעריב בעשר דרגות - מ-BBB מינוס ל-CC. במעלות הסבירו כי העיתון לא יוכל להמשיך ולהתקיים במבנה ההון הנוכחי שלו במהלך הרבעונים הקרובים, עקב בעיות נזילות ותזרים.



מהדו"חות הכספיים של העיתון לרבעון השלישי של 2008 עולה כי הפסדיו התפעוליים ממשיכים להעמיק: את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיים מעריב בהפסד תפעולי של 55 מיליון שקל, וההפסד הנקי לתקופה קפץ ל-71 מיליון שקל.



הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-107.6 מיליון שקל - ירידה של 14.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2007. הרבעון השלישי של 2008 היה הרבעון השמיני ברציפות שבו הכנסותיה ירדו בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת והרבעון ה-12 ברציפות שבו החברה רושמת הפסד תפעולי.



מ"מעריב" טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully