וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר לבנון: הזרים הפנימו שמלחמה בישראל לא משפיעה על הכלכלה

TheMarker

31.12.2008 / 19:34

מנכ"לית הבורסה מסכמת: אני לא זוכרת שנה כזו מאז שאני בבורסה; הייתי שמחה להתרפק על 2007



"הבורסה אדישה ללחימה בדרום בגלל שהיא נמוכה ממילא בעקבות המשבר. בנוסף, המשקיעים למדו את הלקח ממלחמת לבנון השנייה: הזרים הפנימו שמלחמה בישראל לא כל כך משפיעה על הכלכלה". כך הסבירה היום מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון, את עליות השבוע האחרון בבורסה, למרות אירועי "עופרת יצוקה". "אין חשיבות לעליות של היומיים האחרונים", הוסיפה לבנון. "בתחילת 2009 נקבל תחושה יותר אמיתית. הדעה הרווחת היא שככל שהאירועים מול החמאס יישארו במסגרת שהם נמצאים עכשיו, זה לא אמור להשפיע על השוק".



לשאלת המראיין, מתן חודרוב, על תחזיותיה לשנת 2009, ענתה לבנון: "אני חוששת. אינני יודעת ואין לי תחושה ש-2009 הולכת להיות שנה טובה יותר. הייתי רוצה לראות את ינואר ולקבל תחושה. בהיערכות הפנימית שלנו, גם תקציבית וגם מבחינת תוכנית עבודה, אנחנו מתכוננים לשנה לא פשוטה".



"הכלכלה שלנו עדיין יותר חזקה לעומת רוב הכלכלות המערביות", הוסיפה לבנון. "רק היום פורסמו נתונים שאומרים העלייה בתל"ג היא יותר מ-4%, טוב יותר מהישגי רוב הכלכלה המערבית. בתחילת השנה ירדנו יחסית פחות מאשר מדינות אחרות. מספטמבר, עם קריסת ליהמן ברדרס, התחלנו להדביק את הירידה בשאר השווקים. הירידה שלנו קצת יותר חזקה ביחס לשווקים אחרים", סיכמה לבנון.



בהתייחסה להעלאת השכר של בכירי הבורסה דווקא בלב המשבר, ענתה לבנון כי "העיתוי הנכון לעלאת שכר הנהלת הבורסה הוא לפני שנה, שכן העלאת השכר מתייחסת להישגי 2007. זו תוספת שהתקבלה באיחור של שנה, על שנה שכל שוק ההון תוגמל עליה בצורה מאוד יפה".



"אני לא זוכרת שנה כזו מאז שאני בבורסה. הייתי שמחה להתרפק על 2007", חתמה לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully