וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן של יהודה ברקן מואשם הנפקת חשבוניות פיקטוויות בסך 1.4 מיליון שקל

עמית בן-ארויה

31.12.2008 / 19:47

רועי ברקן ניפק חשבוניות פיקטיוויות גם כנגד חלטורות שביצע אביו



פרקליטות מיסוי וכלכלה העמידה היום לדין את המפיק רועי ברקן, בנו של הבדרן לשעבר יהודה ברקן, בגין עבירות מס שנמשכו שמונה שנים.



דור מילניום הפקות, בהנהלת רועי ברקן, הוקמה ב-99' ועסקה בהפקת אירועים וביח"צנות. לפי כתב האישום, ב-2000-2007 לא ניהל ברקן פנקסי חשבונות בהתאם להוראות מס הכנסה ולא הגיש דו"חות. לגישת הפרקליטות, מע"מ לא שולם ב-2002-2007. כדי להתגבר על אי הדיווח, כך נטען, ב-2004-2007 הוציא ברקן חשבוניות מס בסך 1.4 מיליון שקל מבלי שנעשתה עבודה או ניתן שירות בגינן. עוד עולה כי החשבוניות הוצאו ליח"צני מועדונים ופאבים בתל אבי תמורת עמלה של 3%-4% מסכום החשבונית. סכום המע"מ שמגולם בחשבוניות אלה הוא 190 אלף שקל.



לפי כתב האישום, ב-2000-2002 סייע ברקן, בן 31, לאביו להעלים הכנסות. תמורת כסף שקיבל יהודה ברקן עבור חלטורות, כגון הרצאות ותוכנית רדיו, ניפק חשבוניות מס של דור מילניום. לפי הנטען, סייע ברקן הבן לאביו להעלים הכנסות בסך חצי מיליון שקל, כלומר השתמטות מתשלום מע"מ בסך 76 אלף שקל.



כמו כן מתאר כתב האישום כיצד רועי ברקן והחברה קיבלו אישורי מס במקור בגובה 2% אשר תוקפם פג ב-2001. לאחר מכן, נטען, לא הונפקו להם אישורים חדשים עקב אי הגשת דו"חות החברה; לפיכך, ברקן השתמש בארבעה מסמכים מזויפים של אישורי ניכוי מס במקור של פקיד שומה כפר סבא, ובהם נרשם פטור מלא - והציגם למשלמי ההכנסה לצורך מניעת ניכוי מס במקור ולא 30% כפי שהיה מנוכה לולא הציג מסמך כלשהו.



כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אורית גולדמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully