וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תעצור אספקת הגז הטבעי לאוקראינה בתוך 12 שעות; חשש ממחסור במערב אירופה

נמרוד הלפרן

31.12.2008 / 21:40

זאת בעקבות חוב של 2.1 מיליארד דולר של אוקראינה למונופול הגז הטבעי הרוסי גזפרום



רוסיה מתכננת להפסיק את אספקת הגז הטבעי לאוקראינה החל ממחר, זו הפעם השנייה בתוך שלוש שנים - מהלך שעלול לגרום להספקת אספקת הגז הטבעי לכל אירופה. הפסקת אספקת הגז הטבעי באה בעקבות חוב של 2.1 מיליארד דולר שצברה אוקראינה למונופול הגז הטבעי של רוסיה, גזפרום.



גזפרום, האחראית על אספקת כרבע מצריכת הגז הטבעי של אירופה, הודיעה היום כי שיחות שנוהלו עם ממשלת אוקראינה נכשלו וכי הפסקת אספקת הגז היא בלתי נמנעת. מנכ"ל גזפרום, אלכסיי מילר, אמר כי החברה תפסיק את אספקת הגז הטבעי לאוקראינה החל משעה 7:00 בבוקר מחר לפי שעון גריניץ'. עוד אמר, כי גזפרום תעשה כמיטב יכולה כדי למנוע פגיעה באספקת הגז הטבעי למערב אירופה. כ-80% מהגז הטבעי שמספקת רוסיה לאירופה מועבר באמצעות צינורות העוברים בשטחה של אוקראינה.



ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר מוקדם יותר היום כי אוקראינה תעמוד בפני תוצאות חמורות במקרה שתתערב באספקת גז טבעי מרוסיה לאירופה. גזפרום טוענת כי החוב של ממשלת אוקראינה מסתכם ב-1.67 מיליארד דולר, בנוסף לריבית בסך 450 מיליון דולר על החוב.



רוסיה ואוקראינה נתונות זה ארבע שנים במחלוקת סביב אספקת גז טבעי, ומדינות אירופה עוקבות בדאגה אחרי ההתפתחויות. הסלמה קודמת במחלוקת בין שתי המדינות, בשנת 2006, גרמה להפסקת אספקת הגז הטבעי מרוסיה לכל אירופה בעיצומו של החורף, לאחר שאוקראינה השעתה את אספקת הגז הרוסי לשאר אירופה.



"אוקראינה צריכה לשלם את החוב עד לרובל האחרון אם היא אינה רוצה שכלכלתה תעמוד בסופו של דבר בפני עיצומים מצד רוסיה", אמר נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully