וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: עובדים שמימשו אופציות שנסחרו בחו"ל לא ייהנו ממס מופחת

מאת עידו באום

1.1.2009 / 7:05

השופט גרוניס ביטל פסיקה של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבעה כי הכנסות ממימוש אופציות בחברות הנסחרות בחו"ל חייבות במס נמוך בשיעור של 35%, במקום של 47%



>> מכה לעובדי ההיי-טק הישראלים שקיבלו אופציות בחברות שנסחרו בחו"ל: בית המשפט העליון קיבל אתמול את ערעור המדינה על פסקי הדין של השופט המחוזי מגן אלטוביה, שקבע כי על הרווח ממימוש האופציות יחול מס רווח הון בשיעור מופחת של 35%.

אלטוביה קיבל ב-2005 ערעורים של שלושה עובדי היי-טק, יחזקאל לפיד, חגי כץ ועדי דיאמנט, על קביעת פקיד השומה כי מימוש אופציות לעובדים של חברות ישראליות הנסחרות בבורסות בחו"ל ייחשב להכנסת עבודה, ועל כן יחולו עליו שיעורי המס הרגילים החלים על הכנסת העובד.



אלטוביה קבע כי מימוש אופציות הוא הכנסה הונית וכי יחול עליו מס מופחת של 35%. אמנם מאז פסק דינו של אלטוביה חלו שינויים בפקודת מס הכנסה בתחום זה, אבל עובדים רבים שקיבלו אופציות בתקופת הגאות של בועת ההיי-טק בסוף שנות ה-90 היו עשויים ליהנות מהקלת המס שנגזרה מהחלטותיו של אלטוביה.



שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בהסכמת הנשיאה דורית ביניש והשופטת דבורה ברלינר, קבע כי אמנם ההכנסה ממכירת אופציות לעובדים היא הכנסה הונית, אבל צו ההקלה אינו חל עליה ולכן לא יחול עליה שיעור המס המופחת של 35%.



החוק מאפשר לחברה לשלם לעובדיה באופציות במקום במזומן. ואולם, הוא גם מחייב כי האופציות יוחזקו בידי נאמן במשך שנתיים לפחות ורק כאשר הנאמן מוכר את האופציות או מעבירן לידי העובד חל המס על העובד. חברות היי-טק ואחרות פעלו בדרך זו כדי לשלם תגמול לעובדים, שלא במזומן, ובה בעת לדחות את תשלום המס של העובד שקיבל את התגמול.



גרוניס ציין כי מבחינת מטרת החקיקה, פסקי הדין של אלטוביה יצרו מצב שבו עובדי היי-טק שקיבלו אופציות בחברה הנסחרת בישראל היו משלמים מס גבוה יותר במימוש לעומת עובדים שקיבלו אופציות בחברה הנסחרת בחו"ל. לדברי גרוניס, תוצאה זו סותרת את עמדת המחוקק הגורסת שיש להטיל מיסוי גבוה יותר על מכירת ניירות ערך זרים.



רשות המסים יוצגה על ידי עו"ד יהודה ליבליין. העובדים יוצגו על ידי עורכי הדין זאב אוסלקה ויוסי דולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully