וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה במכרז קרנות המנוף: מי שיגבש את הקבוצה הגדולה ביותר

מאת אתי אפללו

1.1.2009 / 7:05

מטרות הקרן: מתן הלוואות שיסייעו למיחזור חובות של חברות ישראליות וארגון הסדרי חוב של תאגידים ומימונם



>> משרד האוצר פירסם אתמול את תנאי המכרז להשקעה וניהול קרנות מנוף, שנועדו להזרים אשראי למשק ולפתור את מחנק האשראי. כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, הקרנות יציעו למשקיעים 4% תשואה ריאלית מובטחת על הכסף שישקיעו בקרן. המדינה אמנם תעניק רשת ביטחון למשקיעים בקרן, אך היא גם תשתתף ברווחים.

אם הקרן תשיג בפועל תשואה הנמוכה מ-4%, תשלים המדינה 90% מהפער בין התשואה שהושגה בפועל לבין התשואה של 4%. אם תשיג הקרן בפועל תשואה הגבוהה מ-4%, תשתתף המדינה ברווחים כמו כל משקיע אחר, לפי חלקה בהשקעה.



עם זאת, במקרה כזה המדינה תיתן למשקיעים 50% מחלקה ברווחים. כל קרן תאוגד כשותפות מוגבלת. מנהל הקרן יהיה השותף הכללי, והמשקיעים האחרים, הממשלה והגופים המוסדיים, יהיו השותפים המוגבלים. מטרות הקרן יהיו מתן הלוואות שיסייעו למיחזור חובות של חברות ישראליות וארגון הסדרי חוב של תאגידים ומימונם.



סך התחייבות ההשקעה הממשלתית בכל קרן ינוע בין 400 מיליון שקל לבין 600 מיליון שקל. תקופת ההשקעה של כל קרן תהיה שלוש שנים. לפי מדיניות ההשקעה של הקרן, מקסימום ההשקעה בתאגיד בודד יהיה 10% מסך התחייבויות ההשקעה בקרן. מקסימום השקעה בקבוצת תאגידים יהיה 15% מסך התחייבויות ההשקעה בקרן. כל קרן תפעל שבע שנים, עם אפשרות להארכת הפעילות בשלוש תקופות נוספות של שנה כל אחת.



האוצר יקיים מכרז למנהלי הקרנות. כמנהל קרן ייבחר מציע שיארגן קבוצה של משקיעים מוסדיים - אך אסור לו להיות עובד, בעל מניות או קשור לאחד מהם - עם סך מירבי של התחייבויות ההשקעה של הגופים המוסדיים בקרן. לפחות שניים מבין החברים בקבוצה של המשקיעים צריכים להיות בעלי ניסיון בניהול השקעות, מתן אשראי, ניהול הסדרי אשראי, או בעלי ניסיון ניהולי בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully