וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לים מאסם, שטראוס, ויסוצקי וקוקה קולה העידו ברשות להגבלים

מאת עדי דברת

1.1.2009 / 7:05

הספקים טוענים כי נפגעו לאחר ששופרסל הורידה מהמדפים מוצרים שהשתתפו במבצעי רבוע כחול. ספק מזון: "הרשתות מפעילות לחץ תמידי וזה מזכיר מאוד את הטירוף מתקופת קלאבמרקט"



>> הרשות להגבלים עסקיים פתחה בחקירה בחשד לפגיעה בספקים. זאת, בעקבות התגברות מלחמת המחירים בין רשתות המזון הגדולות - שופרסל ורבוע כחול - והמהלך שבו נקטה שופרסל באחרונה, כשהורידה מוצרים מהמדף. אתמול נחקרו כעדים במחלקת החקירות של הרשות מנכ"ל הסחר של אסם דודי מנביץ, מנכ"ל שטראוס ישראל גדי לסין, מנכ"ל ויסוצקי רוני ויינשטיין ומנכ"ל קוקה קולה איציק תמיר.



החקירה נפתחה בעקבות מלחמות המחירים שגברו באחרונה בין רשתות השיווק הגדולות, ומכתב שנשלח השבוע לממונה על ההגבלים בנושא "מלחמת מחירים שלוחת רסן" מאיגוד תעשיות המזון, באמצעות עו"ד אלדד כורש, ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות'.

פעולות תגמול



מלחמות המחירים בין רשתות המזון החריפה עם השקת רשת ההארד דיסקאונט מקבוצת רבוע כחול, מגה בול. זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, הצהיר כי מגה בול תהיה הרשת המשתלמת ביותר. הזירה התלהטה כשרבוע כחול פירסמה בשבוע שעבר מחירי מבצע בסניפי מגה ומגה בעיר, הזהים לאלה ששופרסל פירסמה על תת-הרשתות שופרסל שלי ושופרסל ביג. מתוך עשרה מוצרים שהציעה רבוע כחול במבצע, תשעה היו זהים למוצרים שמציעה שופרסל.



בשופרסל אמרו כי היו מופתעים וזעמו על המהלך של רבוע כחול. בתגובה, החליטה שופרסל להוריד מוצרים של ספקים שהשתתפו במבצע של רבוע, בהם נביעות ופריגת של החברה המרכזית למשקאות ואייסטי של ויסוצקי.



מבצע כל השנה



הספקים הציגו אתמול תמונת מצב קשה. "הרשתות מפעילות לחץ תמידי וזה מזכיר מאוד את הטירוף שהיה בתקופת קלאבמרקט, שקרסה בסוף", טוען ספק מתחום המזון. "אמנם לא לקחנו חלק במימון המבצעים, אבל לפעמים כשרשת עושה מבצע אגרסיווי היא מוציאה לאחר מכן חיוב לספק למימון המבצעים ומתחילה מלחמה. אם אתה ספק גדול, לא תשלם. אם לא, תשלם".



שתי רשתות המזון הגדולות שולטות ביותר ממחצית מהשוק. לפי נתוני נילסן לרבעון השלישי של 2008, נתח השוק של שופרסל הוא 37.2% ושל רבוע כחול 21.6%.



הפורמטים החדשים של הרשתות, כמו שופרסל דיל ומגה בול, שמציעים מחיר נמוך כל השנה ללא מבצעים, יוצרים בעיה בעבור הספקים. "כל הרשתות עוברות למחיר קבוע כל השנה כדי לחסוך בעלויות תפעול", אומר ספק. "כל הדיון אתן הוא על מחירים וכל התחרות עם המתחרים שלנו מתבססת על הוזלות. גם המבצעים עולים לנו כי הרשתות דורשות כסף כדי להשתתף במבצע".



ספק גדול אחר מספר: "הרשתות גוררות חלק מהמוצרים לזילות - עושות מבצעים בלי אישורנו, לא במימוננו ולא בהתאם למה שהמותג מייצג. המוצרים שלנו משתתפים במבצעים בין אם אנחנו רוצים ובין אם לא".



לדבריו, טענות הספקים מופנות בעיקר כלפי שופרסל, שלדבריהם נוקטת עמם יד קשה מאוד. "שופרסל אמרה לספקים: 'או שתטפלו ברבוע כחול, או שנטפל בכם', והיא טוענת שזה חוקי. הכל שאלה של איך מגדירים את השוק - אם השוק הוא רשתות בפריסה ארצית, שופרסל היא מונופול. כולם עושים סחר קשוח וזה לגיטימי, אבל יש הבדל בין זה לבין איומים וכוחניות".



מרבוע כחול נמסר: "כל המחירים שאנו נוקבים בהם הם לטובת לקוחותינו. נמשיך להוביל את הסל הזול ביותר למען הצרכנים".



משופרסל נמסר בתגובה: "החוק הוא נר לרגלנו. פעלנו ונפעל על פי החוק בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully