וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל מוציאה חלק מפעילותה לברקשייר התאוויי של וורן באפט

מאת אתי אפללו

1.1.2009 / 7:05

ברקשייר תבטח 20% מפעילות הביטוח הכללי של הראל, שתיהנה מהפחתה של עשרות מיליוני שקלים בשנה בדרישות ההון העצמי



>> חברת הביטוח הראל, בשליטת משפחת המבורגר, נערכת אף היא למצב הקשה השורר בשווקים, ומוציאה חלק מפעילות הביטוח הכללי שלה לביטוח משנה יחסי עם National Indemnity Company - חברה מובילה בזרוע הביטוח של חברת הענק ברקרשייר התאוויי של איש העסקים וורן באפט.

לפי ההסכם, BH תבטח 20% מהיקף הביטוח בניכוי ביטוחי המשנה (שייר) של הראל בכל ענפי הביטוח הכללי - ובכלל זה גם ענפי החבויות - של קבוצת הראל בהראל ביטוח, בחברת הביטוח של הראל ביוון ובעסקים העתידיים בחברת הביטוח של הראל בטורקיה. במלים אחרות, ההסכם אומר ש-BH תקבל 20% מהפרמיה בשייר של הראל בביטוח הכללי, אך מנגד תישא בהוצאות ובתביעות בהיקף זה. ההסכם יחול על כל עסקי הביטוח שיירשמו החל ב-1 בינואר 2009, ויהיה תקף לשנתיים.



ההסכם החל להירקם לפני שנה וחצי, כאשר BH הביעה התעניינות בשיתוף פעולה עסקי עם הראל. היתרון העיקרי של הראל משיתוף הפעולה הוא הפחתה של דרישות ההון העצמי שנדרש ממנה, הן מאחר ש-BH לוקחת על עצמה חלק מהתחייבויות הביטוחיות של הראל, הן כי קבוצת הביטוח של ברקשייר מדורגת AAA על ידי S&P - מה שיגרום להפחתת ההון העצמי הנדרש מהראל בעתיד. ההפחתה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה.



גדעון המבורגר, נשיא הראל: "חשיבות ההסכם מתחדדת בתקופת המשבר, שבו שוק ביטוח המשנה הוא קשיח במיוחד". נכון לשלב זה שיתוף הפעולה הוא עסקי, ולא מדובר על רכישת אקוויטי בהראל.



ואולם, לא מן הנמנע כי בהראל מכינים את הקרקע להכנסת שותף, ומציינים: "אנו תקווה כי בשנים הקרובות היחסים בין הגופים יתהדקו לתחומים נוספים". BH לא תהיה מעורבת בחיתום הביטוחי של הראל, אך תקבל דיווחים חודשיים.



הראל לא לבד: מנורה חתמה עם סוויס רה



אתמול הודיעה גם חברת הביטוח מנורה מבטחים, של מנחם גורביץ', כי התקשרה בהסכם דומה עם מבטחת המשנה סוויס רה. לפי ההסכם, סוויס רה תבטח 25% מפעילות הביטוח הכללי של מנורה מבטחים בשייר (לאחר ניכוי ביטוחי המשנה). בנוסף ציינה מנורה מבטחים כי ההסכם יהווה בסיס להרחבת פעילות עסקית משותפת בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully