וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לנצל את המשבר להורדת מסים

אורה קורן וצבי זרחיה

1.1.2009 / 8:46

יו"ר האופוזיציה: "אם נגזר עלינו לעבור תקופה שבה לא ניתן להקפיד על משמעת גירעונית, ראוי שנטל המס במשק יהיה נמוך יותר"

"מכיוון שהמשק נקלע ממילא לתקופה משבר, בה לא ניתן להקפיד על שמירת הגירעון בתקציב, מן הראוי לנצל את התקופה להאצת הורדת מסים" - כך אמר אתמול ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) במפגש עם תעשיינים בתל אביב. נתניהו הוסיף כי אין לחכות עם תקציב המדינה למאי 2009 ויש להכין אותו מיד לאחר הבחירות. לדבריו, הוא יכול להעביר תקציב תוך שבועות ספורים ממועד הבחירות.

"אם נגזר עלינו לעבור תקופה שבה לא ניתן להקפיד על משמעת גירעונית, ראוי שנטל המס במשק יהיה נמוך יותר", אמר נתניהו. "כל גלגלי השינויים מופעלים על ידי המיסוי", הוסיף.

נתניהו הדגיש כי יש לנקוט באופן מיידי צעדים נוספים. בין היתר, לדבריו, יש לטפל בבעיית האשראי לעסקים ובבעיית גיוס ההון באיגרות חוב. נתניהו לא היה מודע לכך שהעסקים אינם נהנים מהפחתות הריבית של בנק ישראל וציין כי "יש לטפל בעניין הזה".

לדבריו, יש לשחרר את החסמים המינהלתיים בתחום הקרקעות, לפני ההשקעה בתשתיות. כדי לקדם את תחום ההיי-טק אמר כי יש "להגדיל במכפלות" את תקציב המחקר ופיתוח, לפזר אותו למפעלים קטנים ולהגדיל את תקציב המחקר במוסדות האקדמיה. "מיסוי, אשראי, תשתיות ומו"פ אלה הסעיפים העיקרים שבהם צריך להשקיע", סיכם נתניהו.

"100 אלף מפוטרים בגל הבא"

עמי אראל, מנכ"ל דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, אמר כי אם לא יימצא פתרון לבעיית האשראי ואיגרות החוב במשק, העסקים לא יוכלו לתפקד. "הבנקים לא יכולים לשאת בכל נטל האשראי. אם נושא איגרות החוב לא יטופל ולא יימצא פתרון שנתן עד כה השוק המוסדי, אי אפשר יהיה לעשות שום דבר", אמר אראל. לדבריו, ללא התערבות ממשלתית לא ברור איך ניתן יהיה לקיים עסקים, או לקדם יזמות חדשה.

יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות ההיי-טק אמר כי צפוי גל פיטורים נוסף בתעשיית ההיי-טק ובתעשיות הנלוות לה, שיכלול 50-100 אלף מפוטרים, חמישית מהם עובדי היי-טק והשאר נותני שירות להיי-טק. "על כל עובד היי-טק מועסקים ארבעה נותני שירות כמו עורכי דין או מסעדנים", ציין. "יש לנו פוטנציאל להמשיך לצמוח, שוק הטכנולוגיה בעולם לא יקטן למרות המשבר הכלכלי, אבל לצורך כך דרושה מערכת בנקאית מתפקדת", אמר זיסאפל. "כיום מערכת הבנקאות בישראל לא מתפקדת. המדינה צריכה לתת תשתית בנקאית שמתפקדת מבחינה מסחרית", הוסיף. כמו כן, יש להגדיל, לדבריו, את תקציב המחקר ופיתוח כדי לאפשר את המשך הצמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully