וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מהעובדים נשארו בבית עם הילדים, אחרים הביאו אותם לעבודה"

מאת פז וייסמן

1.1.2009 / 7:06

בחברות ההיי-טק באזור באר שבע מחפשים דרכים להתמודד עם מתקפת הטילים - מקיצור שעות העבודה, דרך דחיית פגישות עם לקוחות מחו"ל ועד למציאת תעסוקה לילדים שיצאו לחופשה כפויה



>> חברות ההיי-טק בעומר ובבאר שבע עוד לא גיבשו נהלי עבודה חדשים בעקבות הלחימה, אך משתדלות להקל על עובדים המגיעים מעוטף עזה ושדרות.

נועם אלוש, הבעלים של חברת S-options הממוקמת בפארק התעשייה עומר ועוסקת בבניית אתרי אינטרנט וקידום אתרים במנועי חיפוש, אמר: "אנחנו 21 עובדים בחברה. חלקם גרים בעוטף עזה ואנו מנסים להקל עליהם ומגמישים מאוד את השעות. שני עובדים, הגרים בעוטף עזה, לא מגיעים כלל. הם החליטו לשהות באזור המרכז בזמן הלחימה, שזה לגיטימי. בשל המבצע צימצמנו את שעות העבודה".



בחממת הטכנולוגיה מעי"ן ונצ'רס, הממוקמת בעומר, החליטו לעבוד כרגיל, אך לאפשר להורים להביא את ילדיהם לעבודה. יפעת ליבוביץ', סגנית נשיא בחברה, אמרה: "חלק קטן מהעובדים בחרו לא להגיע לעבודה, בעקבות השבתת מערכת החינוך. זה לגיטימי ואנחנו מקבלים זאת בהבנה. בינתיים אנחנו עובדים כרגיל. יש לנו 23 עובדים. חלקם יושבים בדימונה ושדה בוקר. חברות הפורטפוליו עובדות כרגיל".



יובל אופק, מנכ"ל חברת די בי מושן (dbMotion), שמפתחת מערכות מידע רפואיות הממוקמת בעומר, אמר כי החברה ממשיכה לפעול כרגיל למרות מטחי הטילים. "אנחנו לא ניתן לחמאס את התענוג לפגוע בנו כלכלית. במידה שהמצב יסלים ופיקוד העורף יוציא הוראות לסגור עסקים, אני אף אלחם נגד הצעות כאלו. אנחנו לא מרגישים פגיעה בעסקי החברה באירופה. בשלב זה אני חושב שמקרים כמו שהיו אתמול, בהם חברה בריטית נמנעה מפעילות עסקית עם חברה ישראלית בעקבות הלחימה, הם מקרי שוליים ולא תופעה רחבה".



בינתיים עוד לא ספגנו נזק כלכלי כלשהו. עם זאת, כמה פגישות עסקיות עם לקוחות מחו"ל נדחו. אנשים לא רוצים להגיע עכשיו לישראל. בכל אופן אנחנו מנסים לשכנע אותם שהמצב טוב ושהכול תחת שליטה".



"יש משפחות עם הילדים בחרדה, ואנחנו מאפשרים לעובדים לעבוד מהבית. אנו פועלים גם באזור המרכז, ומשפחות העובדים מהמרכז נרתמו לארח משפחות עובדים מהדרום. בנוסף, יש עובדים שהביאו את הילדים לעבודה, וכעת אנחנו מנסים לארגן פעילות עבורם", אמר אופק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully