וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל העניק לעובדיו "בונוס הצטיינות" של עד 25.5 אלף שקל

מאת טל לוי

1.1.2009 / 7:06

בימים האחרונים התקבלה בבנק החלטה לבטל את הבונוס, אך בלחץ העובדים, חזרה בה ההנהלה מהחלטתה



>> בנק ישראל אמנם עושה ככל יכולתו כדי להילחם בהאטה הכלכלית, אך נראה כי לא בהכרח בביתו שלו. הבנק חילק אתמול את "בונוס ההצטיינות" למחצית מעובדיו.

כפי שנחשף ב-TheMarker לפני כשבועיים, התכוון נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לחלק בונוס של עד 35 אלף שקל למחצית מעובדי הבנק - ולא להעניק את הבונוס גם לעובדים הבכירים ביותר שדרגתם - כ"ג-כ"ד. הבנק לא רצה להצטייר כגוף שמעניק בונוס כל-כך גדול בעת משבר.



בימים האחרונים התקבלה בבנק ישראל החלטה לבטל את מענק ההצטיינות לכל העובדים, אך הלחץ שהפעיל ועד העובדים גרם להנהלה לחזור בה מהחלטה זו ואף להרחיב את מעגל מקבלי המענק. הבונוס, שהוגבל לעד 25.5 אלף שקל, יינתן גם לארבעה מבעלי דרגות כ"ג-כ"ד מתוך רשימה של כמה עשרות עובדים הנושאים בדרגות אלה.



דרגות כ"ג-כ"ד הן הדרגות הגבוהות ביותר בבנק, למעט עשרת חברי ההנהלה. בעלי דרגות אלה התרעמו לאחרונה שכן בעוד עמיתיהם - בדרגות נמוכות יותר - יזכו לבונוס של עשרות-אלפי שקלים, הם אמורים לצאת בידיים ריקות. שכרם ברוטו של עובדי דרגות כ"ג-כ"ד מגיע ליותר מ-40 אלף שקל, וכמה מהם אף זוכים לשכר גבוה יותר.



על אף שאתמול הסתיימה 2008, מדובר בבונוס הניתן רטרואקטיווית בגין 2007. הבונוס אמנם מוגדר "בונוס הצטיינות", אך הוא מוענק ללא פחות ממחצית מעובדי הבנק. שליש מתוך קבוצת העובדים שתקבל את הבונוס תזכה למענק של 100% מהשכר, שליש יקבלו בונוס של 95% מהשכר, ושליש יסתפק במענק המבוסס על 90% מהשכר החודשי.



מבנק ישראל נמסר כי המענק לעידוד המצוינות הוא כלי ניהולי חדש המאפשר למנהלים לתגמל את העובדים בהתאם להישגיהם, וכי מרבית הכסף למימונו בא מקיצוצים רוחביים בשכר העובדים. עוד מציינים בבנק ישראל כי מתן המענק נעשה במסגרת הסכם השכר שנחתם מול משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully