וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנויי הכבלים בארה"ב נושמים לרווחה: נפתר הסכסוך בין טיים וורנר לויאקום ונמנעה החשכת 19 ערוצים

סוכנויות הידיעות

1.1.2009 / 9:59

ויאקום דרשה 39 מיליון נוספים מטיים וורנר בתמורה לשידור ערוציה, בהם MTV וניקולודיאון


טיים וורנר כייבל, חטיבת הכבלים של ענקית המדיה טיים וורנר, הודיעה היום כי פתרה את הסכסוך בינה לבין ויאקום - בעלת הערוצים MTV, קומדי סנטרל וניקולודיאון - אשר נגע לעמלות נוספות שדרשה ויאקום מטיים וורנר בתמורה לשידורם של ערוצי הטלוויזיה שבבעלותה. בכך הסירה ויאקום את האיום להחשיך את 19 ערוצי הכבלים שלה למנויי טיים וורנר.

פרטי ההסכם בין שתי החברות לא פורסמו. בשבוע האחרון היו נתונות החברות בסכסוך, לאחר שויאקום דרשה מטיים וורנר להגדיל את העמלות שהיא משדרת בתמורה לשידור ערוציה ב-12% - או 39 מיליון דולר. זאת בנוסף לכ-300 מיליון דולר שמשלמת טיים וורנר, ספקית הטלוויזיה בכבלים הרביעית בגודלה בארה"ב, לויאקום כיום בתמורה לזכויות השידור.

מנכ"ל טיים וורנר כייבל, גלן בריט, אמר אתמול כי "דרישתה השערורייתית" של ויאקום מהווה סחיטה, לאור המיתון בארה"ב, וטען כי המצב הכלכלי הקשה אינו מאפשר לטיים וורנר להעביר עלויות נוספות ללקוחות החברה. ויאקום, בתגובה, טענה כי דרישתה תסתכם בהעלאה של 2.76 דולר בלבד בדמי המנוי השנתיים של כל לקוח.

בעקבות המחלוקת איימו שני הצדדים להחשיך את 19 ערוצי ויאקום ל-15.7 מיליון מנויי הכבלים של טיים וורנר. החשכת הערוצים הייתה מונעת ממיליוני צופים בארה"ב לצפות בתוכניות פופולאריות כמו בובספוג מכנס מרובע, דורה והדיילי שואו של ג'ון סטוארט.

בעקבות הסכסוך נקטה ויאקום במתקפה פרסומית על טיים וורנר, באמצעות מודעות פרסומת ששווקו ללקוחות החברה והזהירו אותם מפני החשכת הערוצים. לטענת ויאקום, צופי הטלוויזיה האמריקאים מבלים חמישית מהזמן בו הם צופים בטלוויזיה מול תוכניות של ערוצי החברה.

מודעות שפורסמו בעיתון "ניו יורק טיימס" ובאתר המגזין "טי-וי-גייד" הראו את דמות הילדים הפופולארית דורה כשהיא בוכה. "מדוע דורה בוכה? משום שהלילה תאבדו את ניקולודיאון ו-18 ערוצי טלוויזיה אחרים", נאמר בהודעה, שקראה למנויי טיים וורנר לפנות לחברה ולהתלונן.

לאור החשכת הערוצים הצפויה, שהייתה אמורה להיכנס היום לתוקף, ניהלו נציגי טיים וורנר וויאקום מגעים קדחתניים לאורך הלילה. משמעות העסקה, שנחתמה בלחיצת יד, היא כי הערוצים לא יוחשכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully