וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן השלימה מכירת בית הרצל בתל אביב תמורת 42 מיליון שקל

טל לוי

1.1.2009 / 11:04

המכירה לא תניב רווח חשבונאי אך תניב תזרים מזומנים של 33.6 מיליון שקל; הנכס אינו משועבד ואינו נושא חוב


מתחילה במסע איסוף המזומנים עליו הודיעה לפני שבועיים וחצי: החברה השלימה מכירת בניין המשרדים בית הרצל שבדרום תל אביב לבנק דיסקונט תמורת 42 מיליון שקל. המחיר שהתקבל זהה למחיר שאותו הצהירה דלק נדל"ן כי ברצונה לגבות.

חלקה של דלק נדל"ן בבניין עומד על 33.6 מיליון שקל ויחודו, מבחינתה של דלק, בכך שאינו משועבד ואינו נושא חוב - כך שמלוא התמורה תגיע לקופת דלק נדל"ן. הבניין רשום בספרי דלק נדל"ן לפי שווי של 42 מיליון שקל - כך שהחברה אמנם לא תרשום רווח הון אך תוכל להגדיל את יתרת המזומנים שברשותה. בדלק נדל"ן מעריכים כי לנכס לא קיים פוטנציאל השבחה נוסף.

לפני שבועיים פירסמה זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק, דלק נדל"ן, את רשימת 6 הנכסים שאותם היא מתכוונת למכור לצורך החזרת החוב לבעלי איגרות החוב. דלק צירפה לרשימה גם את הערכות השווי לנכסים - כלומר את המחיר שהיא מתכוונת לדרוש עבורם. במידה שהמכירות יצאו לפועל במחירים בהם נקבה דלק, הן יכניסו סכום ברוטו של מיליארד שקל. חלקה של דלק נדל"ן ב-5 מתוך 6 הנכסים שיימכרו - כלומר חלקה של החברה בניכוי ההלוואות שנלקחו עבור הנכסים - עומד על 282 מיליון שקל לפני מס. הנכס השישי על המדף הוא בחברת רודשף, המפעילה רשת חנויות דרכים ומלונות באנגליה.

איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן נכסים מניבים, אמר היום: "החברה מוכרת את בית הרצל במחיר מלא לפי ספרי החברה. הנכס אינו משועבד ואין חוב בגינו ואנו נוכל לפרוע את מלוא סכום החזר הלוואות הבעלים מדלק נדל"ן נכסים מניבים הנמצאת בבעלותנו המלאה, לדלק נדל"ן. השווי הנ"ל מדגיש פעם נוספת את חוזק הנכסים שבבעלותנו ואיכותם. נכס זה מיצה את מלוא פוטנציאל השבחתו, כמו כן השוכר הודיע על הכוונה לפנותו בשנה הקרובה. החברה תמשיך לממש הזדמנויות ולהנזיל את קופתה".

בתגובה להודעה רושמות איגרות החוב של דלק נדל"ן עלייה קלה, אך עדיין נסחרות בתשואה גבוהה המשקפת את חוסר האמון של מחזיקי האיגרות ביכולתה של החברה לפרוע את חובותיה: איגרת החוב מסדרה 25 מציעה תשואה של 94.5%, האיגרת מסדרה 4 נסחרת בתשואה של 109% והאיגרת מסדרה 5 מציעה תשואה של 41.8%. אתמול הודיעה דלק נדל"ן על רכישה עצמית של איגרות החוב מסדרה 5 בהיקף של 5 מיליון שקל. הבוקר הודיעה דלק נדל"ן על רכישה נוספת בסכום כולל של כ-4.5 מיליון שקל מאיגרות החוב מסדרה 3 ומסדרה 5. בכל העסקות בוצעה רכישת המניות על ידי החברה הבת, דלק בלרון, כך שזו ממשיכה להחזיק באיגרות והן לא נמחקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully