וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל השירותים הווטרינריים וסגנו נעצרו בחשד לאי סדרים כספיים ומינויים פסולים

עמירם כהן

1.1.2009 / 11:08

ועדה חקירה ממשלתית בראשות השופט ורדי זילר בודקת החשדות נגד ד"ר משה חיימוביץ וסגנו יהודה מאירובץ



מנהל השירותים הווטרינריים ד"ר משה חיימוביץ וסגנו לענייני מינהל וכוח אדם, יהודה מאירובץ, נעצרו הבוקר והם נחקרים בשעה זו במשרדי יאח"ה.



ועדה חקירה ממשלתית בראשות השופט (בדימוס) ורדי זילר חוקרת חשדות לאי סדרים כספיים ומינויים פסולים בשירותים. הוועדה גם בודקת חשדות לאיומים ולהפחדות עדים שהוזמנו להעיד בפני הוועדה. ועדת החקירה הוקמה על ידי שר החקלאות שלום שמחון וקיבלה מהממשלה מעמד של ועדת חקירה. הוועדה הוקמה לאחר שעובדים בשירותים טענו כי בשירותים נעשו מינויים לא מקצועיים, וקיימים אי סדרים כספיים והחלטות חשובות מתקבלות משיקולים לא מקצועיים.



בהודעה שפרסמה לאחרונה הוועדה נכתב כי עובדי השירותים שנקראו להופיע בפני הוועדה, ביקשו להעיד בדלתיים סגורות מחשש לפגיעה בעבודתם או במעמדם. אחד העדים אף דרש שלא יראוהו בבואו ובצאתו ממשרדי הוועדה, משום שלדבריו די בכך כדי שיבולע לו.



מהודעת הוועדה עולה כי לאחר שד"ר רוני עוזרי, המכהן בתפקיד "מנהל השירותים בשדה" העיד בפניה, הנהלת השירותים פגעה במעמדו והיקף עבודתו צומצם. הוועדה התריעה כי גם אם יש טעמים לגופו של עניין לנקוט במהלך שביצעו השירותים לגבי עוזרי וגם עם המהלך תוכנן מראש: "אין להתיר מעשים שבעיני הציבור נחזים כמסר לעובדים שלא להעיד בפני הוועדה מפני שכך או אחרת יבולע להם".



הועדה הודיעה להנהלת השירותים שהיא מצפה ממנה לצעדים על מנת שמעמדו של העובד יחזור לקדמותו כפי שהיה לפני מתן עדותו.



בתגובה להודעת הוועדה אמר מנהל השירותים ד"ר חיימוביץ, כי מהיכרותו עם העובדים הבכירים בשירותים קשה לי להאמין כי פעלו בדרך זו: "אני מאמין שהחשדות יתבדו כולם, מפני שאין זו דרכה של הנהלת השירותים", אמר.



גורם במשרד החקלאות מסר ל"דהמקר" הנהלת המשרד החלה לחפש בדחיפות ממלא מקום למנהל השירותים מפני שמדובר בשירותים האחראיים על בריאות בעלי החיים המשמשים מזון לבני אדם ומוטלת עליהם אחריות גדולה לשמירה על בריאות הציבור.
ממשרד החקלאות התקבל אישור לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully