וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השליטה בנידר: בנק לאומי רוצח ומנשל את החברה ואת בעליה

רנית נחום-הלוי

1.1.2009 / 15:42

משפחת רחמין הגישה היום בקשה למתן הוראות המנוסחת בלשון קשה: לאומי תקע סכין בגב החברה



"התנהלותו הקיצונית בחומרתה של הבנק (לאומי) בכל הקשור לטיפול ולניהול חשבונותיהם וחשבונות החברה גרמה להם נזקים עצומים, ולמעשה היא זו שדירדרה את החברה והביאה אותה למצבה הנוכחי, בו היא עומדת על סיפה של תהום". כך נכתב בבקשה למתן הוראות שהגישו היום בני משפחת רחמין, בעלי השליטה בחברת נידר, לבית המשפט המחוזי בירושלים. "המשיב (הבנק), שהיה אמור ללכת עם החברה יד ביד עד להשלמת הפרויקט במתחם הולילנד, תוקע 'סכין בגבה', פשוטו כמשמעו, ומשיקולים זרים בוחר לממש את הקרקע, ובכך להוציא גזר דין מוות על החברה, ועל המבקשים שנתנו את חייהם בשביל חברה זו", נכתב שם.



כתב הבקשה, שהוגש באמצעות משרד עורכי הדין גלעד נרקיס ומיכאל דבורין, משתרע על פני 36 עמודים ונוסח במילים קשות המתייחסות להתנהלות בנק לאומי - הנושה העיקרי של החברה: "בריונות, כפיה, עושק, רשלנות ורשעות", תוארה בבקשה התנהגות בנק לאומי, ועוד נוסף שם כי "הבנק הוביל את החברה לסף האבדון והותיר פצועים מדממים בשטח".



חברת נידר נקלעה לקשיים ונמצאת בהליך של הקפאת הליכים מזה חמישה חודשים. בעלי החברה מבקשים כעת מבית המשפט שיקבע כי זכויות הנכס העיקרי של החברה במתחם הולילנד בירושלים יהיו כפופות לבעלי החברה. בתוך כך, הם מבקשים כי בית המשפט יאפשר להם להגיש תביעה נפרדת נגד הבנק באשר להכרעה בזכויות, כי בית המשפט יצהיר שהבנק הפר את ההסכמים שנחתמו עם החברה ולכן אין צורך להעמיד לפירעון מיידי את האשראי ויש לעכב את הליכי מימוש הנכס בהולילנד.



"עניינה של בקשה זו בנזקים קולוסאליים וחסרי תקנה שנגרמו כתוצאה משרשרת מעשים ומחדלים שבוצעו על ידי הבנק", נכתב בבקשה. לטענת בעלי השליטה, הבנק ניהל באופן רשלני את חשבונותיהם, פעל בחוסר תום לב תוך הפרות בוטות של הוראות הדין וחובותיו כלפי בעלי החברה. "(כל אלה)", נכתב, "הביאו לנזקים כלכליים אדירים למבקשים, שהשקיעו מאמצים רבים וכספים רבים מכיסם הפרטי בהסתמך על מצגי הבנק. לו (הבנק) היה טורח לעמוד במצגים אלה - עתידים היו להניב להם (לבעלי השליטה) רווחים יפים כפי שהניבו בעבר", נכתב.



גם לאחר קריסת החברה, נכתב עוד, וכניסתה להליך של הקפאת הליכים, פעל הבנק לטרפד כל עסקה שהתגבשה על-מנת להגיע לפתרון החזר החובות לנושי החברה. "המשיב (הבנק) הוסיף חטא על פשע, ולאחר התוצאות העסקיות הקשות שהמיט על עסקיהם של המבקשים, עושה כעת כל שלאל ידו על מנת לטרפד הסדר נושים סביר והגיוני שנועד לנווט את הספינה לחוף מבטחים. המשיב (הבנק) מבקש גם 'לרצוח' (במובן המטאפורי) את החברה ואת בעלי מניותיה, ואם המושג הנ"ל צורם - נסתפק במינוח 'לחסל'; וגם לנשל אותה ואותם מהנכס המשמעותי ביותר שלהם. כל שנותר לשאול: 'החיסלת וגם נישלת, בנק לאומי?".



בהמשך נטען עוד, כי בנק לאומי לחץ על בעלי השליטה לממש קרקעות אחרות על-מנת להגדיל את הנזילות ולהתרכז בפרויקט הולילנד. עם זאת, לאחר שהקרקעות מומשו, הבנק ביקש למנות כונס נכסים על הקרקע בהולילנד, באמצעות הטיעון כי אין לחברה דבר מלבד הנכס בהולילנד.



חברת נידר מתוארת בכתב הבקשה כחברה נדל"נית שעיסוקיה קנו לה שם במשך עשרות שנים בירושלים בפרט, וכן בערים נוספות כחולון, תל אביב, רחובות, נתניה, בית שמש, וראשון לציון. עם זאת, כשנה בלבד לאחר הנפקתה לציבור בסך של 145 מיליון שקל, החברה מגיעה לסיום דרכה. בתוך כך מצוין כי לכל אורך השנים נהגה החברה באופן מופתי זהיר ואחראי, עד הרגע האחרון כאשר דאגה להשלים את כל התחייבויותיה עד לאספקת הדירה האחרונה לאחרון הרוכשים, בטרם הכניסה להליך של הקפאת הליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully