וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בורסת היהלומים ינסה לתאם את הפעילות בעולם על רקע המשבר בענף

אורה קורן

1.1.2009 / 16:24

הפגישות הראשונות ייערכו במהלך ועידת הילומנים שתתקיים בשבוע הבא באסיה



לנוכח המשבר הכלכלי העולמי מתחיל אבי פז, נשיא בורסת היהלומים הישראלית המכהן גם כנשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB), בסבב של פגישות עם ראשי הענף העולמי. הפגישות הראשונות ייערכו במהלך ועידת הילומנים שתתקיים בשבוע הבא באסיה, יבשת שהופכת לשוק אטרקטיווי על רקע הצמיחה הגבוהה הצפויה בה ב-2009 יחסית לצמיחה הנמוכה הצפויה בעולם המערבי. בוועידה, שתתרכז בעיקר בדיונים סביב נושא השלכות המשבר הכלכלי העולמי על ענף היהלומים והדרכים להתמודד איתו, ישתתפו נשיאי בורסות היהלומים של בנגקוק, הונג קונג, מומביי, שנחאי, סינגפור וטוקיו.



"לאור המשבר הכלכלי העולמי החלטתי לקיים סבב של פגישות בכל העולם", אמר פז. "אני מתחיל את הפגישות באסיה מכיוון שהיא אחד השווקים החשובים ביותר בענף היהלומים. בתקופה זו חשוב שנהדק את שיתופי הפעולה ונגבש ביחד דרכים להתמודדות עם השלכות המשבר על הענף. קידום אינטרסים בינלאומיים והרחבת שיתופי הפעולה הבין-יבשתיים הם הדבר הנכון ביותר לעשות בתקופה זו, ולכן אני מקיים את הועידה בהונג קונג", הוסיף.



לדברי פז, "כאשר כל הגורמים החברים בפדרציה העולמית של בורסות היהלומים פועלים יחד, היכולת שלנו להשפיע על האירועים משתפרת באופן ניכר. הפגישה הקרובה תתמקד גם בגיבוש דרכי הפעולה הגלובליות והמקומיות, שיסייעו בקידום מכירות היהלומים".



ענף היהלומים העולמי נקלע בחודשים האחרונים לאחד המשברים הקשים בתולדותיו. יצוא הענף הישראלי ירד ברבעון האחרון של 2008 ככל הנראה בשיעור של 40%-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יהלומנים מדווחים על קיפאון במכירות ועל ירידת מחירי היהלומים, ומביעים חשש מקריסה של חברות בארץ ובחו"ל ומהקשחת תנאי האשראי של הבנקים שיבלמו עוד יותר את הפעילות. ההערכה היא, כי ברבעון הראשון של 2009 תחול החמרה משמעותית במצב החברות בענף לאחר הצטברות הקשיים ברבעון האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully