וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יוצאים מזה?

רונן וייס

1.1.2009 / 16:11

העסקים בדרום בסכנה כלכלית וביטחונית. מה צריך לעשות כדי לשרוד את התקופה, ולמה כל כך חשוב להישאר אופטימי. מדריך לעסק בסכנה

בימים של הידרדרות המצב הביטחוני ואי ודאות לגביי המשך המצב בישראל, ערים כמו שדרות, באר שבע, יבנה ואשדוד נמצאות במעגל סכנה, שאליו נסחפים ללא כל שליטה עשרות אלפי עסקים שימצאו עצמם בסכנה קיומית אמיתית.

להבדיל משכיר בעל העסק מתפרנס אך ורק מהלקוחות שלו, אין לו אף פעם ביטחון כלכלי מלא ועליו לשמור את העסק שלו חי כל הזמן.

בישראל מדי שנה פושטים את הרגל למעלה מ-70,000 עסקים. הנה בא עלינו לרעה המצב הכלכלי שהאט ועצר לחלוטין מגזרים שלמים ועסקים רבים מצאו את עצמם ללא לקוחות משלמים. כעת אנו עדים להחרפה נוספת - העורף סופג טילים.

בעל העסק הקטן הוא יתום, אין לו אבא ואמא, אין לו סיוע או עזרה, עליו לפרנס את עצמו ואת עובדיו ולדאוג לגיוס הלקוח הבא.
בואו נודה באמת, אנחנו בעלי העסקים בחרנו להיות כאלה ועלינו לגלות אחריות, אבל עם זאת אנחנו בני אדם. אז מה עלינו לעשות על מנת לשרוד את התקופה הזאת?

לאחר שקיבלנו לקו החם של המכללה לעסקים פניות רבות וטיפלנו במקרים שונים של לקוחות במשבר בטחוני וכללי אספנו אותם עבור בעלי העסקים הנמצאים בקו העימות המורחב.

לא להיכנס לפאניקה

1. קודם כל עוצרים:
כאשר בעל עסק פועל תחת לחץ, הוא עלול לבצע פעולות שגויות ולקבל החלטות שעלולות לסכן את העסק שלו. כל אדם בחייו מגיע למצבי משבר, אך עליו לחשוב כיצד הוא יוצא מהמשבר ולחשוב, לבדוק ולשקול לפני שהוא פועל.

2. היו חיוביים:
בעלי עסקים רבים, ששוחחתי עמם בימים האחרונים היו מבוהלים וראו שחורות, חלק אף אמרו שהעסק יפשוט רגל בעקבות המצב הביטחוני. צריך לשמור על האופטימיות ולחשוב מחוץ לקופסה. בעל העסק הוא פני העסק. אם הוא במצב נפשי ירוד - העסק לא יתפקד ולא יוכל לשרוד.

3. טפחו מועדון לקוחות:
גיוס לקוח חדש יעלה פי חמישה מלטפל בלקוח קיים, נצלו את הזמן לשימור חוג הלקוחות הקיים. אירועי לקוחות יזומים, אפילו בהשתתפות הילדים והמשפחה, יחזקו את הקשר עם הלקוח.פיגשו אותו, חבקו אותו ותפרו עבורו מבצעים שימשכו אותו אליכם.

4. ישנם אזורים שמחפשים אותך ממש ברגע זה:
חפשו לקוחות חדשים באזור המרכז והצפון, אל תחכו שהם יגיעו אליכם. אולי תצטרכו לשנע סחורה או עובדים לאזור מרוחק יותר אבל יש להניח שתמכרו. אתם מוזמנים להשתמש באילוץ הביטחוני בשיחת המכירה - העיקר התוצאה.

5. שתפו פעולה עם עסקים שנמצאים במרכז:
חפשו עסקים במרכז שירצו לקבל מכם שירותים ומוצרים, אולי כלים או מכוניות, יש להניח שמישהו במרכז מחפש עובד זמני לעבודה שקיבל .

6. זה הזמן למכור:
דווקא בתקופה זו יש להגיע ליותר ויותר לקוחות, צריך להתרגל לשמוע לא, אבל אסור להישבר, צריך להמשיך הלאה בלי להסתכל לצדדים. מיקוד תמיד הביא תוצאות עסקיות. פנו אנרגיות למכירות במקום לשבת ולשקוע ברחמים עצמיים.

7. הפכו לימון ללימונדה:
לצערינו, המצב הביטחוני והכלכלי לא יעברו במהרה. כל בעל עסק חייב להתרגל למצב החדש ולהשתנות בהתאם. חייבים להפוך את הלימון ללימונדה, לנצל את המצב לחיזוק העסק, ליצירת קשרים עסקיים ולחיזוק הצוות ואיחודו.

8. מדינה בתוך מדינה:
בימים אלה, מדינת הדרום שונה מיתר המדינה. הזכירו ללא הרף לאנשי מדינת הצפון שזה הזמן לעשות עמכם עסקים.

להיות איש עסקים זה להיות עצמאי ובעל החירות לבחור, אנחנו בעלי העסקים בוחרים לנצח ולא נרים ידיים גם בתקופות הקשות ביותר.

עסקים קטנים הם הכוח המניע של מדינת ישראל גם בתקופת משבר בטחוני וגם במצב של אי ודאות כלכלית - העסקים ינצחו, שהרי זהו עתיד כולנו.

הקו החם של המכללה לעסקים לעזרה וסיוע בשעת משבר :
1-700-70-47-70.

רונן וייס הוא מנכ"ל המכללה לעסקים ומומחה לעסקים קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully