וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנקום שוב מנצלת את המשבר: רכשה את באמבו מדיה קאסטינג תוך החלפת מניות

גיא גרימלנד

1.1.2009 / 16:45

לפני מספר ימים רכשה רנקום את השליטה בחברת IXI



רנקום ממשיכה בגל ההתחייבות שלה. לפני מספר ימים נודע כי החברה רכשה את השליטה בחברת IXI בעסקת החלפת מניות. היום נודע כי החברה רכשה לפני כחודש גם את נכסי חברה ישראלית נוספת. היקף הרכישה לא פורסם אך הערכות הן שמדובר שוב בהחלפת מניות.



מדובר בחברת באמבו מדיה קאסטינג שבחודשים האחרונים פיטרה את מרבית עובדיה ולמעשה נסגרה. ד"ר ציון חדד, מנכ"ל ראנקום, אומר בשיחה עם TheMarker כי הרכישה בוצעה לפני כחודש, אך רק כעת היא מתפרסמת. "לא רכשנו את החברה, אלא את הנכסים שלה".



באמבו מדיה קאסטינג פיתחה מערכת שרת שיושבת בצד של הרשת שאחראי לטיוב הזרמת וידאו ליחידות הקצה. חדד אומר כי מאחר והאפליקציות העיקריות בתחום ה-WiMax הן אפליקציות רחבות סרט, הרכישה התאימה לרנקום, שתוכל להציע ללקוחותיה גם פתרון ניהול תכני וידאו ברשת ה-WiMax. חדד אומר שיחד עם הרכישה של IXI, שפיתחה פלטפורמה של מסרים מיידיים (IM), כעת תוכל ראנקום להציע פתרון אינטגרטיווי מבחינת חויית המשתמש.



רשת ה- WiMax מורכבת כיום מארבע שכבות: שכבת המנויים, שכבת הבסיסים, שכבת ניהול הרשת ושכבת האפליקציות. הרכישות של באמבו ו-IXI נכנסות לקטגורית השכבה האחרונה. מה שמעניין לגבי הרכישה הנוכחית הוא שצ'יינה טל, הלקוח של ראנקום בסין, ביקשה בחודשים האחרונים לרכוש את באמבו מדיה קאסטינג, אך בסופו של דבר החליטה למשוך את הצעתה. חדד אומר כי הם נסוגו לאחר שהבינו שבעצם רכישה שכזו רותמת את הסוסים לפני העגלה. "הם רכשה חברה לניהול אפליקציות כשעוד אין רשת WiMax".



שתי הרכישות הנוכחיות ממצבות את ראנקום במצב טוב לקראת שנת 2009 למרות שמדובר בשנת מיתון. החברה רשמה הכנסות בהיקף של 20 מיליון דולר בשנת 2008 וחדד אומר שהוא מקווה להכפיל את ההכנסות בשנה הבאה למרות המשבר. ראנקום אחראית כיום לפריסה ואינטגרציה של רשת ה-WiMax של צ'יינה טל בסין. בקרוב תחל הפריסה של הרשת בבייג'ינג. הכניסה לשוק האינטגרציה, קרי התקנת הרשת, הוא צעד שרק לאחרונה החברה הכריזה עליו.



בתחילת דרכה ראנקום החלה כחברה מפתחת שבבים לשוק ה-WiMax. כיום היא מפעילה שתי חטיבות. האחת של פיתוח שבבים, שמוכרת אותם לשחקני OEM עבור יחידות קצה. החטיבה השנייה היא חטיבת האינטגרציה שלה, קרי פריסת רשת ה-WiMax שהתבסס על קו מוצרי תחנות בסיס קטנות. מלבד צ'יינה טל, החברה משתפת פעולה עם חברת פוריסט (Forist) שרכשה תדרי WiMax ופורסת רשתות WiMax בעולם, בעיקר כרגע ביבשת אפריקה וחבר העמים. "החלטנו שלא להישאר רק בתחום של פיתוח השבבים אלא לפזר סיכונים. הבנו שיש לנו כרגע פתרון לא רק ברמת השבב אלא שאנחנו יכולים לארוז את הכל ולתת פתרון אינטגרציה מלא מ- א' עד ת'. זה יוביל לגידול במכירות למרות שעדיין שולי הרווח בתחום פיתוח השבבים עדיין גבוה יותר".



רנקום, שבראשה עומד ציון חדד, דורגה לאחרונה במקום הראשון בתחרות fast 50 בזכות צמיחה של 8,499% שנרשמה במכירותיה בחמש השנים שבין 2003 ל-2007, שעל פיהן נקבע הדירוג. עד היום היא גייסה כ-18 מיליון דולר: עשרה מיליון דולר מ-TLCOM לפני מספר חודשים ו-8 מיליון דולר מ- קונקורד ו-SMAC (שרכשה את המניות מורטקס לפני כשנה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully