וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מנהלים צריכים להתנהג בזמן משבר

איילת פדה

1.1.2009 / 17:47

המשבר הכלכלי כבר מטריד גם את החברות בישראל. תחושת אי הוודאות משתוללת - מה שפוגע בעובדים ובמנהלים כאחד. כיצד להתמודד עם חששות העובדים, ולהוציא מהם את התפוקה הטובה ביותר?

מנהלים נאלצים בתקופת מיתון להתמודד עם החלטות ושיקולים קשים של צמצום כוח אדם, הפסקת עבודה עם ספקים, שינוי אסטרטגיות פעולה אל מול לקוחות ועוד. את המפתח להצלחה ניתן למקד לשני מוקדים: מיקרו – המשך הובלת הספינה בבטחה ומקרו – אסטרטגיה של מיקוד, מהירות תגובה וגמישות לשינויים.

ברמת המיקרו - כיצד להתמודד עם אי הוודאות שנוצר בחברה?
תקופה של משבר או מיתון יוצרת אצל המנהלים אי ודאות לגבי עתידם של העובדים, לגבי העתיד הניהולי שלהם עצמם, ושל החברה בכלל. מצב כזה יוצר חרושת שמועות וחרדות בקרב העובדים, פוגע בפריון העבודה ואף עלול לגרום לעובדים טובים לחפש פתרונות בחוץ ולעזוב. לכן מומלץ ליצור איים של ודאות באי הודאות ולהפגין שבייחוד בים סוער, יש מי שמוביל את הספינה בבטחה.

א. בהירות – להעביר באופן אחראי מה האתגרים של החברה ומה צפוי בתקופה הקרובה. לא לנקוט במהלכים שמעבירים מסרים סותרים או מגבירים עמימות (למשל במידה שבה הכרחי לנקוט בפיטורין עדיף לערוך זאת בפעם אחת, מאשר בגלים– מה שמערער את היציבות יותר)

ב. מחויבות - להבהיר באופן מנהיגותי מה מצופה מהעובדים כדי לסייע לחברה להצליח בתקופה זו (כגון גמישות והבנה, הירתמות וגיוס מאמצים משותפים של כולם להגדלת הכנסות והקטנת הוצאות בתקופה זו - שיפור מהירות ואיכות התגובה, חיזוק הקשר עם הלקוחות, טיוב התקשרויות עם ספקים ועוד).

ג. פרסום נהלים להמשך - להתחייב לידע את העובדים בזמן אמת בכל שינוי משמעותי שיתרחש ולעודד מדיניות של דלת פתוחה, שהשמועות לא יתרחשו מאחורי הקלעים.

ברמת המקרו - שינוי דרך קבלת החלטות:
ניהול הינו למעשה רצף של קבלת החלטות. בתקופת אי ודאות, מותאם תהליך קבלת ההחלטות למודל שלושת ה-F.

א. Focus - מיקוד בעיקר, איתור ה-20% שיניבו 80% תפוקה, תוך ניהול סיכונים, והכוונת המשאבים שלך ושל עובדיך לכך, כדי למקד את הכוחות בדברים העיקריים.

ב. Flexibility - השארת דרגות חופש, גמישות ויצירתיות, תוך ראיית הסיכוי שבכל שינוי.

ג. Fast - הגמישות מאפשרת מהירות תגובה, לשינויים שחלים וליצירת ערך משמעותי יותר עבור הלקוח וצרכיו המשתנים. מהירות תגובה הכרחית כדי להיות רלוונטי, בעידן של שינויים.

הכותבת הינה מנכ"ל חברת פ.ד.ה, חברה לייעוץ ארגוני והדרכת מנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully