וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברנרד מיידוף הגיש לרשות ני"ע בארה"ב רשימה של כל נכסיו; הרשימה לא תפורסם

נמרוד הלפרן

1.1.2009 / 20:11

פתק שהוצמד לפסל שנגנב מביתו של מיידוף: "ברני הנוכל! תחזיר את הרכוש הגנוב לבעליו"



ברנרד מיידוף, המואשם בהונאת פונזי בהיקף בסך 50 מיליארד דולר, הגיש אתמול לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) רשימה מלאה של כל הנכסים של חברת ההשקעות שלו, בהתאם לצו בית המשפט. עם זאת, הרשות מסרה כי אין בכוונתה לפרסם את הרשימה, מאחר שבית המשפט לא אישר לעשות כן.



בית משפט פדרלי הורה למיידוף ב-18 בדצמבר להגיש עד סוף 2008 לרשות ני"ע רשימה מפורטת של כל השקעותיו, הלוואותיו, קווי האשראי, החזקותיו בחברות, חשבונות ברוקראז' ואחזקות אחרות. חשיפת נכסי מיידוף עשויה לסייע למשקיעים שאיבדו את כספם בהונאת הענק, לתבוע את מיידוף.



במקביל, אותר אתמול פסל בשווי של 10,000 דולר שנגנב החודש מאחוזתו בפלורידה. פסל הנחושת נמצא סמוך לקאנטרי קלאב בו חבר מיידוף, וצורף עליו פתק בו נרשם "ברני הנוכל. תחזיר את הרכוש הגנוב לבעליו". הפסל, בגובה 2 מטרים, הוצב במקור סמוך לבריכת השחייה המקורה בביתו המפואר של מיידוף בפאלם ביץ', ומציג שני מצילים צעירים, בגודל טבעי, יושבים יחד על ספסל מוגבה.



מיידוף בן ה-70, לשעבר יו"ר בורסת נאסד"ק, נעצר מוקדם יותר החודש לאחר שהודה כי חברת ההשקעות שלו היתה הונאת פונזי. במידה שיורשע בעבירות המיוחסות לו, צפוי מיידוף לעונש של עד 10 שנות מאסר וקנס של 5 מיליון דולר.



הקונגרס בארה"ב צפוי לקיים דיון מקיף ראשון על פרשת ההונאה של מיידוף ביום שני הקרוב, במסגרתו יבקשו המחוקקים לבדוק מדוע לא הצליחה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) לחשוף את ההונאה מוקדם יותר. הדיון יתקיים בתת ועדה לשוקי ההון של בית הנבחרים האמריקאי. שופט בית משפט לפשיטות רגל בניו יורק, בארטון ליפלנד, אישר שלשום העברת 28.1 מיליון דולר מכספי חברת ההשקעות של מיידוף מחשבון החברה בבנק אוף ניו יורק מלון לצורך כיסוי הוצאות הקשורות לפירוק החברה.



אירווינג פקארד, אשר מונה לכונס נכסים של החברה על ידי תאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC) - גוף ללא מטרות רווח המסייע בפיקוח על הליכי פשיטת רגל של החברה של מיידוף - ביקש מוקדם יותר השבוע מבית המשפט לאשר את העברת הכספים לצורך מימון עלויות פירוק החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully