וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב מתכנן למכור את בניין Apthorp בניו יורק ב-552 מיליון דולר - ב-125 מיליון דולר יותר מהסכום שבו נרכש לפני שנתיים

מאת רז סמולסקי

2.1.2009 / 6:59

המהלך בא בהמשך לסכסוך מתמשך עם שותפו לפרויקט, מוריס מאן



>> חברת אפריקה ישראל מתכננת למכור את בניין Apthorp בניו יורק ב-552 מיליון דולר, לפי דיווח שפורסם באתר The Real Deal.

בשבוע שעבר הגיש לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, לבית המשפט בניו יורק בקשה להוציא צו שיעביר לידיו את השליטה הבלעדית בבניין Apthorp בווסט אנד בניו יורק, וזאת על חשבון שותפו לפרויקט, מוריס מאן.



במסמכי הבקשה טוען לבייב כי מועצת המנהלים של הפרויקט הסכימה לשכור את שירותיה של חברת התיווך CBRECB Richard) Ellis) כדי למכור את הבניין בסכום של 552 מיליון דולר.



מאן דחה את ההצעה להעמיד את הנכס למכירה. עורכי דינו מסרו כי לא היה סיכום כזה, וכי העמדת נכס במצוקה למכירה תגרום לכך שיהיה בלתי אפשרי למכור בו דירות.



אפריקה ישראל רכשה את בניין Apthorp בשותפות עם חברת מאן ריאלטי שבשליטת מוריס מאן תמורת 426 מיליון דולר במארס 2007. השניים תיכננו לשפץ את הבניין ולבנות בו כ-163 דירות יוקרה. המשבר הכלכלי הביא לכך שהתוכניות ירדו לטמיון, ובמקום למכור דירות ולגרוף רווחים נקלעו השותפים להסתבכות מימונית ומשפטית.



בסתיו 2008 דרשו הגופים שהעמידו מימון בסכום של 528 מיליון דולר לשיפוץ הבניין - חברת ההשקעות הפרטית אפולו מנג'מנט ובנק אנגלו-אייריש - מלבייב ומאן להגדיל את ההון העצמי של הפרויקט ב-12 מיליון דולר, ובדצמבר דרשו להגדיל את ההון העצמי בכ-22.7 מיליון דולר נוספים.



באמצע דצמבר הגיש מאן, בשם הנהלת Apthorp, תביעה בסכום של 500 מיליון דולר נגד אפולו מנג'מנט, בטענה שזו מנסה להתחמק מהתחייבויותיה. התביעה בוטלה באותו יום שבו הוגשה הודות להסכם זמני שהושג עם אפולו לדחיית תשלומים. בתגובה לצעד שנקט מאן הגיש לבייב תביעה משלו, כדי להעביר לידי אפריקה ישראל את השליטה על ניהול הפרויקט.



לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", לבייב טען כי מאן "איבד את הצפון כמנהל הפרויקט" וכי הוא השתמש בחשבון של החברה המשותפת למימון הוצאות המשפט הפרטיות שלו וכמו וכן התיר לעובדים לגור בדירות הריקות בבניין. לפי ה"ג'ורנל", רק דירה אחת מתוך 163 הדירות ב-Apthorp נמכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully