וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות שולח ליולי מכתב התראה לפני בקשה לפירעון מיידי של האג"ח

אתי אפללו

2.1.2009 / 6:59



>> בית ההשקעות פסגות, שהוא אחד ממחזיקי האג"ח של חברת יולי שוקי הון, שיגר אתמול מכתב התראה לפני דרישה לפירעון מיידי של האג"ח. המכתב נשלח לשלמה נס, מבעלי השליטה ביולי שוקי הון, באמצעות עורכי הדין דניאל אברבנאל וגיל אורן ממשרד עו"ד יגאל ארנון.

פסגות טוען כי ההצעה לרכישת האג"ח התבססה על מצגי החברה לשוק המוסדי במסגרת החיתום המוקדם ועל תנאי התשקיף, וכן על מצגים של בעלי השליטה. אלו, לטענת פסגות, הציגו את עצמם כחברים בשותפות שמתמחה ברכישה, פיתוח וניהול של נדל"ן בארה"ב. לטענת פסגות, המצגים הללו, המייעדים לחברה תחומי פעילות מוגדרים ומתוחמים, היו הסיבה להשקעה בחברה. ואולם כעת, לנוכח העסקה של מכירת השליטה ביולי שוקי הון לחברת נדל"ן קפריסאית הפועלת בפולין, טוענים בפסגות כי נוצר סיכון מוגבר לבעלי האג"ח.



"חלף מילוי תוכן המצגים בבסיס ההנפקה (ואולי בשל חוסר יכולתם לעשות כן), בעלי מניות השליטה מבקשים עתה, בדרכים שונות ומשונות, לחלץ את עצמם מן החברה ברווח אישי", כותבים בפסגות.



עוד נטען במכתב כי "יולי שוקי הון לא ביצעה ולו עסקה אחת היכולה להבטיח את עמידתה בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח". עוד מבהירים פסגות במכתב כי "לחברה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת, אשר הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2008 ב-8.5 מיליון שקל, והון עצמי מדולל של 6 מיליון שקל בלבד. בנסיבות אלה ברי כי יכולתה של החברה להבטיח את פירעון האג"ח מוטלת בספק ממשי ויש בכך כדי לבסס עילה לפדיון מיידי של האג"ח".



פסגות מציין במכתב כי ככל שיולי שוקי הון תבחר לקדם את העסקה, תהיה בכך הפרה של חובות הזהירות של חברי הדירקטוריון כלפי מחזיקי האג"ח.



פסגות מציין במכתב כי ניסה להידבר עם החברה ועם בעלי השליטה, אך לטענת פסגות התנהלותה של החברה כלפי מחזיקי איגרות החוב נותרה בגדר התעלמות מקוממת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully