וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרמיה של 82% לא הספיקה למדיגוס: דחתה הצעת רכש של דקסון

מאת יורם גביזון

2.1.2009 / 6:59



>> חברת מדיגוס דחתה את הצעתה של חברת דקסון, אחת מבעלות השליטה בה, לפיה תזרים מדיגוס עד 11 מיליון שקל תמורת הקצאת 7.5 מיליון מניות, שיגדילו את אחזקתה בחברה מ-11.4% ל-21% ויהפכו אותה לבעלת השליטה.

דקסון, שהיא חברה גנרית, הציעה לרכוש את המניות בהקצאה ב-1.5 שקלים למניה - גבוה ב-82% ממחירה הבורסה בעת ההצעה ושיקף שווי שוק של 89 מיליון שקל לחברה.



ועדת הביקורת של מדיגוס שנערכה שלשום החליטה, ברוב קולות של 2 נגד 1, לדחות את ההצעה. הוועדה העריכה שתנאי ההצעה, כפי שהועברו בידי דקסון ומבלי שמוצה המו"מ בנוגע אליה, אינם טובים למדיגוס - בין השאר משום שההצעה לא תאפשר למדיגוס גיוס הון בהיקף נאות, שיאפשר לה להשלים או לקדם את מטרותיה.



קבלת ההצעה היתה עלולה לסכל או לפגוע בהסכמים או בגיוסי הון מצדדים שלישיים - אם מפני שהצעת דקסון היתה מקבעת שווי מסוים, אם משום שהצעתה כללה תנאים נוספים, אם משום שההצעה שללה ממדיגוס את האפשרות לקבל את ההצעה באופן חלקי, אלא לקבל את מלוא הסכום המוצע בידי דקסון, תוך דילול כל בעלי המניות של החברה ללא אפשרות להקטין את הדילול אם הנסיבות ישתנו.



ההצעה נדרשה לאישור ועדת הביקורת של החברה משום שלשלושה חברי דירקטוריון, היו"ר יאיר רבינוביץ', המנכ"ל אלעזר זוננשיין וליאל כרמלי, יש עניין אישי בהצעה בהיותם שותפים להסכם הצבעה עם דקסון (רבינוביץ' וזוננשיין), או עובדים בדקסון (כרמלי).



מדיגוס מציינת שהיא בוחנת מספר ניכר של אפשרויות לגיוסי הון מצדדים שלישיים, שעדיין לא התגבשו למו"מ מתקדם. מדיגוס חתמה ביוני 2008 על מזכר הבנות עם חברה רב-לאומית, שעוסקת במכשור רפואי אנדוסקופי, שעל פיו החלה החברה הרב-לאומית בהליך של בדיקת נאותות של מוצר הדגל של החברה, SRS. בדיקת הנאותות נעשית לצורך בחינת האפשרות להסכם השקעה או שותפות בשווק המוצר.



מדיגוס מפתחת את המערכת האנדוסקופית SRS לטיפול לא פולשני במחלת החזר תוכן חומצי מהקיבה לוושט, כתוצאה מחולשת השסתום החד כווני שמפריד בין הוושט לקיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully