וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונצרן אינדרה עתר נגד פסילת הצעתו במכרז הכרטוס לרכבת

מאת אור הירשאוגה

2.1.2009 / 6:59

בחברה הספרדית טוענים: הליך הדירוג של ההצעה היה פסול, והבודקת היתה חברה מתחרה. רכבת ישראל: נגיב בבית המשפט



>> קונצרן אינדרה הספרדי הגיש אתמול עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד פסילת הצעתו למכרז הכרטוס החכם של הרכבת. אם עתירתו תתקבל, ייתכן כי הבחירה בחברת אמנת לביצוע הכרטוס החכם ב-110 מיליון שקל, תחזור לשולחן הדיונים. לדברי עו"ד ישראל שלו, המייצג את קונצרן אינדרה, העתירה נוגעת לדרך שבה קבעה הרכבת את הציון להצעת החברה.

המכרז אותו הוציאה הרכבת אמור היה להתנהל בשני שלבים. בתחילה אמורות היו להיבחן ההצעות בנפרד מהצעת המחיר, לשם הערכת טיבן ואיכותן הטכנית. לאחר מכן אמור היה להיכנס לשקלול גורם המחיר. לדברי שלו, הצעתה של אינדרה נפסלה כבר בשלב הראשון, בטענה כי לא הגיעה לציון הנדרש כדי לעבור לשלב השני.



רכבת ישראל הסבירה את הציון הנמוך בהיעדרם של שני פרקים חיוניים במסמך ההצעה. שלו סיפר כי לאחר שהצביע על נוכחותם של הפרקים החסרים נשלחה הצעתה של החברה לבודק נוסף, שקבע כי הפרקים ראויים לציון אפס בשל רמתם הנמוכה.



בעתירה הסביר שלו כי זו הפעם הראשונה בתולדות המכרזים של רשות הרכבות שבה ניתן ציון אפס לפרק מסוים, לא כל שכן לשני פרקים. עוד טען כי הצעת הקונצרן הספרדי נמוכה ב-30 מיליון שקל מההצעה הזוכה של אמנת, וכי החברה הבינלאומית שנבחרה לבדיקת ההצעות הראשוניות - לינק - היא מיריבותיה המרכזיות של אינדרה בזירה האירופית.



מערכת הכרטוס החכם מבוססת על טכנולוגיית כרטיס ללא מגע, המאפשר זיהוי של הנוסע, מכירה מהירה בתחנות ומחוצה להן, בקרת כניסה ויציאה לתחנות באופן מהיר ויעיל - תוך חיסכון במשאבי מקום, תחזוקה וזמן.



מרכבת ישראל נמסר כי היא "פועלת לפי חוק המכרזים" וכי תגיב בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully