וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף הכסף של פורטוגל פורח

מאת קווין בראס

2.1.2009 / 6:59

וילות מסוגננות לאורך רצועת חוף לבנה, שמש נדיבה ומגרשי גולף אולימפיים. הפורטוגלים, הבריטים והסקנדינווים מגלים את קסמי חוף הכסף ומגשימים חלום במחירים סבירים



הראלד טריביון



>> אובידוס, פורטוגל. לאחר שנים של תכנונים וויכוחים, כמה פרויקטים גדולים קורמים עור וגידים לאורך קו החוף רצוף עצי האורן הידוע בשם "חוף הכסף".

עד לאחרונה, פרויקטים גדולים היו נדירים באזור. תקנות ממשלתיות מחמירות, המתייחסות לאיכות הסביבה, אוסרות על בנייה בצפיפות גבוהה בחופים כפי שניתן למצוא לרוב בחוף הדרומי של פורטוגל. "בדרום נעשו הרבה טעויות", אמר צ'ארלס רוברטס, מנהל השלוחה בליסבון של אינטרנשיונל ריאלטי גרופ.



אבל בספטמבר, "בום סוססו", פרויקט פיתוח של 500 דונם הנמצא כשעת נסיעה צפונית מליסבון, השיק מגרש גולף של 18 גומות שעיצב דונלד סטיל, המגרש השני בלבד ברמה עולמית באזור. כפר הנופש המעוצב והמודרניסטי, ובו וילות שעוצבו על ידי 23 אדריכלים, יכלול בסופו של דבר 850 יחידות מגורים, מלון וספא.



בסמוך, מתקדמות עבודות הבנייה של שני פרויקטים אחרים שתיכננו מומחים - כפר הגולף והספא "רויאל אובידוס" וקאנטרי קלאב "קווינטאס דה אובידוס" - אשר יוסיפו עוד 700 בתים לאזור. בנייתם של שני הפרויקטים צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים.



פעילות הפיתוח החדשה מרוכזת בסמוך לאובידוס, עיר מוקפת חומה מימי הביניים שנחשבת לאחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר של פורטוגל. לאורך החוף, העיר הגדולה ביותר היא פניש, נמל דייגים וביתה של המעבורת אל איליה דה ברלנגה, אי בקרבת החוף.



נהנים מהפרטיות



הפרויקטים החדשים מושכים את תשומת לבם הן של המשקיעים הן של רוכשי בית שני. חברת הנדל"ן נייט פרנק בחרה באחרונה בחוף הכסף כאחד משוקי הנדל"ן המתעוררים המובילים שלה בעולם וציינה: "האזור נהנה מרמה גבוהה של פרטיות שקרוב לוודאי לא תופר על ידי פרויקטים באיכות נמוכה יותר".



חוף הכסף "נזנח בעבר בגלל שאלגרווה הדרומי היה מאוד פופולארי", אמר ג'ון ליהי, מנהל אריאה וולת' אנד אינווסטמנט, חברת ניהול נכסים מדבלין.



ליהי רכש לאחרונה שלוש יחידות בבום סוססו, שם נמכרות וילות שעוצבו על ידי אדריכלים כמו דיוויד צ'יפרפילד וקרלוס פראטה במחירים שנעים בין 345 אלף יורו ל-1.4 מיליון יורו (0.4-1.7 מיליון דולר). שישה מלקוחותיו גם רכשו יחידות בפרויקט. "אחד הדברים שאני אוהב זו העובדה שהמקום פחות מפותח", אמר ליהי. "אני נרתע מרבי-הקומות שהגיעו לקוסטה דל סול ולחלקים אחרים של ספרד".



חוף הכסף הוא גם יקר פחות מאלגרווה. בזמן שהווילה היוקרתית הממוצעת במערב אלגרווה עולה בערך 823 אלף יורו, בית דומה בחוף הכסף נמכר תמורת כ-643 אלף יורו, לפי נתוני אינטרנשיונל ריאלטי גרופ.



הפרויקט הוותיק והידוע ביותר בחוף הכסף הוא כפר נופש הגולף "פראיה דל ריי" שנפתח ב-1997 - 230 דונמים שבסופו של דבר יכללו יותר מאלף יחידות מגורים.



לפני שנתיים, קולין פוטר, מנהל טלקום מפורטסמות', שעובד בחצי משרה, רכש דירת שלושה חדרים בפראיה דל ריי תמורת כ-400 אלף יורו. לאחרונה הוא מכר אותה תמורת מחיר דומה ושילם 900 אלף יורו עבור שטח אדמה גדול יותר עם וילה של ארבעה חדרים בשטח 350 מ"ר. "לא היינו אוהבים את אלגרווה - זה הומה מדי והרבה יותר חם", אמר פוטר. "כאן אפשר ללכת על החוף במכנסיים קצרים בשקט, ואין נפש חיה, זה נהדר".



גולף וסוסים



עבור רוכשים רבים בפראיה דל ריי, גולף הוא האטרקציה המרכזית. מגרש הגולף שנפרש לאורך קו החוף זוכה בעקביות בתואר אחד המגרשים המובילים של פורטוגל ולעתים קרובות מארח טורנירים בינלאומיים. 80% מבעלי הבתים בפרויקט משחקים גולף, לפי אדוארדו ג'ונסטון דה סילבה, מנהל האתר.



יזמים אומרים שהם מקווים שמגרשים חדשים יסייעו להצמיח את האזור כיעד גולף. אבל גולף אינו המשיכה היחידה של האזור. גולת הכותרת של מועדון קווינטאס דה אובידוס היא מרכז רכיבת סוסים, אותו משווקת אלופת העולם ג'סיקה קירטן. 79 הווילות כאן עולות 1.5-1.9 מיליון יורו.



יזמים באזור מדווחים על מכירות נמרצות במהלך השנה האחרונה, למרות ההאטה הגלובלית. בבום סוססו, כ-85% מהיחידות בשני השלבים הראשונים נמכרו, לפי דיוויד מנדל, מנהל מכירות חו"ל. כ-30% מהרוכשים הם מפורטוגל, והשאר באים בעיקר מבריטניה וסקנדינוויה.



פראיה דל ריי, שזכתה באישורים לבנות לאורך החוף לפני שהתקנות הנוכחיות נכנסו לתוקף, גם מתרחבת. מוקדם יותר השנה, פראיה מכרה 11 מתוך 14 דירות בנות שניים ושלושה חדרים על החוף, במחירים שנעו בין 350 אלף יורו ל-550 אלף יורו. בספטמבר, פראיה החלה למכור קבוצה של 53 יחידות בנות 2-4 חדרי שינה על חוף הים, ב-0.45-1.4 מיליון יורו. פראיה מצפה להתחיל בבנייתו של מגרש גולף חדש בשלהי 2009, תלוי באישור התכנון ומחקרי סביבה.



מנהלים בתעשייה המקומית אומרים שהמחסור בקרקע ברת-פיתוח באזור אמור לשמר את הביקוש הגבוה. "יהיה רק מספר מוגבל של פרויקטים מסביב לאובידוס", אמר מנדל. "זה חייב להיות טוב מבחינת הקונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully