וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף הצליח להפיל בנק

רויטרס

2.1.2009 / 16:09

ממשלת אוסטריה תנהל את בנק מדיצ'י שנפגע קשות בהונאה. הבנק דיווח על חשיפה של 2.1 מיליארד ד' להונאת מיידוף

ממשלת אוסטריה תשתלט בימים הקרובים על בנק מדיצ'י הווינאי, לאחר שהבנק הפרטי נפגע קשות בשל חשיפה של 2.1 מיליארד דולר להונאת הענק של יו"ר נאסד"ק לשעבר, ברנרד מיידוף. כך דיווח העיתון האוסטרי "דר סטנדרט".

לפי הדיווח, הממשלה שוקלת למנות מפקח שיקבל מושב בדירקטוריון הבנק ויוכל לפסול כל החלטה שתקבל הנהלתו. צעדים שכאלה ננקטים על ידי רשות ניירות הערך האוסטרית רק במקרים שבהם ישנם חששות לגבי נזילותו של הבנק או לעבירה על החוק.

הבנק הפרטי נוסד ב-1994 על ידי הבנקאית היהודיה סוניה קוהן, השולטת ב-75% ממניות הבנק. יתרת הבנק שייכת לבנק האיטלקי אוניקרדיט, באמצעות בנק אוסטריה שבבעלותו.

מדובר במקרה הראשון שבו נאלצה ממשלה כלשהי להשתלט על בנק או להתערב בניהולו בעקבות הונאת מיידוף. קוהן נחשבת לידידה קרובה של מיידוף, הנתון כיום במעצר בית בעודו ממתין למשפט בארה"ב. מיידוף בן ה-70 נעצר בחודש שעבר לאחר שהודה בביצוע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - אחת מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט - אשר במסגרתה החזיר למשקיעים כספים שנלקחו מכספם של משקיעים טריים.

בנק מדיצ'י הודיע בדצמבר, כי הוא אמנם היה חשוף לשתי קרנות שהשקיעו בחברה של מיידוף, אך טען כי חשיפתו אינה גדולה וכי הוא אינו צפוי לרשום הפסדים בשל מאזניו החזקים. מאוחר יותר פירסם הבנק כי חשיפתו להונאת מיידוף עומדת על 2.1 מיליארד דולר, לאחר שהשקיע ששתי קרנות שבבעלות מיידוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully