וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה עולות ביום המסחר הראשון של השנה; לונדון עולה ב-0.4%, פרנקפורט מוסיפה 1.3%

אשר שכטר

2.1.2009 / 11:23

מניית ריו טינטו עולה ב-3.7%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מזנקת ב-3.7%



בורסות אירופה רושמות הבוקר עליות שערים, ביום המסחר הראשון של השנה החדשה, בהובלת מגזרי הכרייה והפיננסים ועל רקע הערכות כי תוכנית התמריצים הכלכליות עליהן הכריזו ממשלות ברחבי העולם יצליחו לבלום את המיתון העולמי. בורסת לונדון עולה ב-0.4%, פרנקפורט מוסיפה 1.3%. פאריס עולה ב-1.1%.



מדד המניות העולמי MSCI עלה ב-3.4% מאז תחילת השבוע, והשלים בכך עלייה של 20% מאז שחשף הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה את תוכניתו הכלכלית, בה הבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות מאז שנות ה-50, ב-20 בנובמבר.



"ההרגשה הרווחת היא שהטלטלה של 2008 עכשיו מאחורינו וש-2009, גם אם היא לא מצופה להיות טובה במיוחד, צריכה להתחיל בטון חיובי. סוחרים רבים לא יחזרו לעבוד עד יום שני, ובינתיים נראה היקפי מסחר דלים ותנודתיות מסוימת", אמר ג'ימי ייטס, סוחר ב-CMC מרקטס, לבלומברג.



מגזר הכרייה מוביל את עליות השערים באירופה. מניית ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, מוסיפה 3.7% בבורסת לונדון בעקבות עלייה במחירי המתכות. מניית BHP ביליטון עולה ב-1.5%.



מגזר הפיננסים רושם גם הוא עליות שערים. מניית UBS מוסיפה 2.7%. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מזנקת ב-3.6%. מניית סוסייטה ז'נרל עולה ב-1.7%. מניית קרדי סוויס מוסיפה 2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully