וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחה

ניר צליק

2.1.2009 / 14:59

זאת על רקע הנסיגה במחיר הנפט ובהמתנה לנתוני המגזר התעשייתי לחודש דצמבר



החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחת המסחר על רקע הנסיגה במחיר הנפט ובהמתנה לנתוני המגזר התעשייתי לחודש דצמבר.



אמש לא התקיים מסחר בוול סטריט עקב ראש השנה האמריקאי, ואילו שלשום הסתיים המסחר בעליות שערים קלות. המסחר התאפיין במחזורים נמוכים במיוחד וגם היום צפויים מחזורים נמוכים. דאו ג’ונס הוסיף 1.7% לרמה של 8,776 נקודות; נאסד"ק טיפס ב-1.7% לרמה של 1,577 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1.4% ל-903 נקודות.



בגזרת המקרו, המשקיעים ממתינים לסקר מגזר הייצור האמריקאי הבוחן 300 חברות יצרניות בארה"ב, ובודק את הזמנותיהן, מצב התעסוקה, הזמנות חדשות וסוכם את הנתונים לכדי אינדקס אחד שבו קריאה מעל 50 מעידה על צמיחה ואילו קריאה מתחת ל-50 מעידה על התכווצות והאטה במגזר הייצור. הכלכלנים צופים כי הקריאה לחודש דצמבר תעמוד על 35.5, אחרי קריאה של 36.2 בחודש נובמבר.



עוד מגנזרות המיתון בעולם, מחיר הנפט ממשיך לרדת. לאחר שרשם בשנת 2008 את הירידה השנתית החדה בתולדותיו, בעקבות חששות כי המיתון העולמי יוביל לירידה דרמטית בביקוש לדלק. מחיר הנפט מוסיף לרדת. מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בפברואר נופל כעת ב-%6.9 ל-41.53 דולר לחבית.



מנספחי הונאת מיידוף: ממשלת אוסטריה תשתלט בימים הקרובים על בנק מדיצ'י הווינאי, לאחר שהבנק הפרטי נפגע קשות בשל חשיפה של 2.1 מיליארד דולר להונאת הענק של יו"ר נאסד"ק לשעבר, ברנרד מיידוף. הממשלה שוקלת למנות מפקח שיקבל מושב בדירקטוריון הבנק ויוכל לפסול כל החלטה שתקבל הנהלתו. צעדים שכאלה ננקטים על ידי רשות ניירות הערך האוסטרית רק במקרים שבהם ישנם חששות לגבי נזילותו של הבנק או לעבירה על החוק.



עוד בענף הבנקאות, מריל לינץ’ סיים אמש את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה (סימול BAC) השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בעקבות סגירת העסקה עקף בנק אוף אמריקה את ג’יי.פי מורגן צ’ייס ואת סיטי במונחי שווי נכסים, והיקף נכסיו מסתכם בכ-2.7 טריליון דולר.



בנק אוף אמריקה הודיע על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה צנח ב-47%.



השנה החדשה הפסיקה את פעולתם של חלק מנגני הזון של מיקרוסופט. אלפי נגני זון של מיקרוסופט, התשובה של החברה לאייפוד של אפל, קרסו במפתיע ביום רביעי, בעקבות תקלה הקשורה לשעון הפנימי של הנגן. משתמשים שניסו אתמול להפעיל את הנגן שלהם נתקלו בהודעות שגיאה. יותר מ-2,500 הודעות של משתמשים לחוצים נרשמו אתמול בפורום התמיכה הטכנית למכשירי הזון באתר של מיקרוסופט.



במניות הישראליות, הירידות החדות בשוק ההון בשנה האחרונה הביאו לפגיעה לא רק בתיק הנכסים של המשקיעים אלא גם באופציות הניתנות לבכירים בחברות ולעובדים. דוגמא להתמודדות עם המצב הזה ניתנה אתמול על ידי חברת טופ אימאג’. מניית החברה נפלה ב-66% בשנת 2008 ודירקטוריון החברה אישר ביצוע תמחור מחדש של האופציות במחיר קרוב יותר למחיר המניה כיום כדי "להגביר את התמריצים לעובדים ואת המוטיווציה".



טופ אימג', המפתחת תוכנות לעיבוד ולקליטה של מסמכים בארגון באופן אוטומטי, נותנת לעובדים את האפשרות לוותר על האופציות הקיימות שלהם, הניתנות למימוש במחיר של 3.17 דולר למניה, ולקבל במקומן אופציות הניתנות למימוש למניות במחיר של 1.3 דולר למניה. מחיר המימוש החדש אמנם נמוך פי 2.4 מהמחיר הישן, אך רחוק ממחיר המניה בשוק, העומד כיום על 67 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully