וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים סימנים של אור בקצה המנהרה: קרן התרומות של אוניברסיטת ייל משקיעה באג"ח בעלות דירוג נמוך

סוכנויות הידיעות

2.1.2009 / 17:04

מנהל ההשקעות של קרן ייל, דיוויד סוונסן: לא ניתן לזנוח אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך על בסיס תקופה של 6 חודשים



קרן התרומות של אוניברסיטת ייל, שרשמה הפסדים של 6 מיליארד דולר בששת החודשים האחרונים בשל המיתון העולמי והמשבר בשווקים הפיננסיים, החלה להשקיע ברכישת אג"ח בעייתיות שמחיריהן צללו מאז תחילת המשבר מתוך הערכה כי המחירים יתאוששו בעתיד. כך אמר מנהל ההשקעות של הקרן, דיוויד סוונסן, בראיון לבלומברג.



"ישנן הזדמנויות השקעה יוצאות דופן כיום בשוקי האשראי, מהלוואות בדירוג גבוה ועד הלוואות שמחזיקות בדירוג נמוך יותר, המחירים זולים להפליא כרגע", אמר סוונסן, המשמש בתפקיד מנהל ההשקעות של הקרן מאז 1985.



בתקופתו כמנהל ההשקעות של קרן התרומות של ייל, הצליח סוונסן להגדיל את הקרן משווי של מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר, נכון לסוף יוני. בחודש שעבר העריכה ייל כי הקרן נפלה ב-25% ל-17 מיליארד דולר בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, אולם לדברי סוונסן הפסדים מחזוריים הם דבר בלתי נמנע ואינם משקפים את סיכויי הצמיחה לאורך שנים רבות.



"אין אסטרטגיית השקעה שיכולה להניב את תשואות לטווח הארוך כפי שאנחנו עשינו בייל מבלי לרשום תשואה שלילית מדי פעם. אני לא חושב שאנשים צריכים לשכוח כל מה שהם יודעים בגלל הטלטלה בשווקים בחודשים האחרונים. זניחה של אסטרטגיית השקעה לטווח הארוך על בסיס תוצאות של חמישה-שישה חודשים היא מהלך טיפשי שלא ניתן לתארו במילים", אמר סוונסן.



ייל, אחת משמונה האוניברסיטת ב"ליגת הקיסוס" האמריקאית, היא האוניברסיטה השנייה בעושרה בארה"ב אחרי הרווארד. קרן התרומות של הרווארד, שנפלה ב-22% בחצי השנה האחרונה והפסידה 8 מיליארד דולר משווייה, החזיקה בנכסים בשווי של 36.9 מיליארד דולר נכון לסוף יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully