וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריפה הנפילה במכירות השבבים בעולם: צנחו ב-10% בנובמבר ל-20.8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.1.2009 / 18:16

בניכוי שבבי זיכרון, נרשמה ירידה של פחות מ-5% במכירות, לפי SIA; הנפילה החדה ביותר בארה"ב



מכירות השבבים בעולם צנחו בנובמבר ב-9.9% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת בעקבות נפילה בביקוש עקב המיתון הכלכלי. כך מסר היום איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA). מכירות השבבים הגלובליות הסתכמו בנובמבר ב-20.84 מיליארד דולר, ירידה של 7.4% לעומת אוקטובר - ירידה חודשית שנייה ברציפות.



בניכוי מכירות שבבי זיכרון, נרשמה בנובמבר ירידה של 4.8% במכירות לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת ל-17.3 מיליארד דולר. "המשבר הכלכלי העולמי משפיע על הביקוש למוליכים למחצה, אולם במידה פחותה על תחומים המובילים במגזר השבבים", אמר נשיא SIA, גורג' סקאליס. "לא כל התחומים מושפעים באופן שווה מההאטה. שוק הזיכרון, אשר היה נתון ללחצי תמחור חריפים במהלך השנה, סבל מנפילה משמעותית במכירות, בעוד שתחומי מוצר רבים אחרים נהנו ממכירות גבוהות יותר מאלה של שנת 2007", הוסיף.



"למרות הירידה במכירות השבבים, אנו צופים כי מגזר השבבים ישמור על מעמדו כענף היצוא השני בגודלו של ארה"ב בשנת 2008", ציין סקאליס.



בחלוקה לפי אזורים גיאוגרפיים, נרשמה הנפילה החדה ביותר במכירות שבבים ביבשת אמריקה, בה צנחו במכירות בנובמבר ב-20% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. המכירות באזור אסיה-פסיפיק, האחראי על כמחצית ממכירות השבבים הגלובליות, ירדו ב-6.2%; המכירות באירופה נפלו ב-14% ואילו ביפאן נרשמה ירידה של 7.3% במכירות השבבים.



מוקדם יותר היום, הורידו אנליסטים של בנק ג'יי.פי מורגן את תחזית מכירות השבבים לשנה הנוכחית מירידה של 17% לנפילה של 20% לעומת 2008. "אנו ממשיכים לדבוק בתחזיות זהירות למגזר עקב האטה בביקוש קצה", ציינו אנליסטים של הבנק.



בחודש שעבר העריכה חברת המחקר גרטנר כי מכירות השבבים העולמיות צפויות לצנוח ב-16% בשנת 2009, ואילו חברת המחקר iSupply צופה ירידה של 9.9% במכירות. SIA עצמו העריך בנובמבר כי מכירות השבבים בעולם צפויות לרדת ב-5.6% ב-2009, ולהתאושש רק בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully