וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות בקונגרס להעלאת המסים על הדלק עקב הירידה בהיקף הנהיגה בארה"ב

סן חוזה מרקורי

3.1.2009 / 14:41

כיוון שהאמריקאים רוכשים פחות דלק, ההכנסות ממסי הדלק בארה"ב ירדו ופוגעות בהשקעה בתשתיות



השינויים בהרגלי הנהיגה האמריקאיים פוגעים בהכנסות ממסי הדלק בארה"ב, ומקשים על הממשל לעמוד בעלויות התחזוקה ושיפור התשתיות התחבורתיות. ועדה פדרלית שהוקמה על ידי הקונגרס דנה כעת באפשרות של העלאת מסי הדלק הפדרליים בארה"ב, וקוראת להעלאה של 50% במס על הבנזין והדיזל, ולהצמדת שיעור מסי הדלק לאינפלציה.



הוועדה, המונה 15 חברים וצפויה להגיש מסקנותיה בסוף ינואר, היא כבר הקבוצה השנייה הקוראת להעלאת המס הפדרלי על הדלק - בגובה 18.4 סנט לגלון על בנזין, ו-24.4 סנט לגלון על דיזל. דו"ח שהתפרסם לפני שנה קרא להעלאה של עד 40 סנט לגלון במסי הדלק. הוועדה הנוכחית צפויה אף להמליץ למדינות השונות להעלות את מסי הדלק שלהן, להרחיב את השימוש בכבישים בתשלום, ולהתחיל להטיל מס על נהיגה בשעות העומס. המלצה נוספת של הוועדה - מיסוי הנהגים בהתאם לשימוש בכבישים, ולא בהתאם לשימוש בדלק.



תוכניות לפיתוח תשתיות התחבורה בארה"ב מבוססות במידה רבה על הכנסות ממסי הדלק. אך מסים אלה הולכים ופוחתים, לאחר שזינוק במחירי הדלק ב-2007 ובמחצית הראשונה של 2008 הובילו אמריקאים רבים לצמצם את נסיעותיהם, לעבור למכוניות יותר יעילות דלק ולטכנולוגיות חדשות כמו מכוניות חשמליות. בעקבות זאת, נרשמת האטה במכירות הדלק. לפי דו"ח של ועדת מחקר התחבורה, הפער בין ההכנסות ממסי התחבורה לבין ההשקעות הדרושות לשיפור ותחזוקת תשתיות התחבורה עמד ב-2007 על 105 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח ל-134 מיליארד דולר ב-2017.



אף כי מחירי הדלק בארה"ב צנחו בחודשים האחרונים, העלאות מס שכאלה עשויות להקשות על המפלגה הדמוקרטית בקונגרס. העלאת מסי הדלק נחשבת לאחר הסיבות לאובדן הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים ובסנאט בבחירות 1994.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully