וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הפלדה האמריקאי מעוניין אף הוא בסיוע ממשלתי: קורא להגדלת השקעות הממשל בתשתיות

ניו יורק טיימס

3.1.2009 / 22:13

מחיר הפלדה והיקף ייצור הפלדה בארה"ב צנחו בכ-50% מאז אוגוסט; מגזר הפלדה מהווה מדד לצפוי בכלכלה בארה"ב



מגזר הפלדה האמריקאי, שנכנס למשבר כשהוא עוד בשיאו, מתחיל לשמש כמדד לעתיד לבוא: מה שמתרחש בייצור הפלדה - שכרגע מצוי בקריסה - צפוי להתרחש גם בכלכלה האמריקאית. בעבר היו אלה 3 יצרניות המכוניות הגדולות של דטרויט שהיו מאפשרות את ניבוי עתיד הכלכלה. אך כעת, מגזר זה, שבעבר שלט במגזר הייצור האמריקאי, נחלש גם בזמנים טובים, והפלדה החליפה את מקומו כמגזר המנבא מיתון וסיומו.



וכמו מגזר הרכב, כעת גם מגזר הפלדה פונה בבקשת עזרה לממשל האמריקאי: בכירי המגזר מחכים בכיליון עיניים לתכנית התמריצים של הנשיא הנבחר, ברק אובמה, וקוראים להשקעה ממשלתית גדולה בתשתיות - שצפויה להזניק את הביקוש לפלדה. מגזר הפלדה מבקש גם כי הממשל האמריקאי ישיק תכנית שתכלול תמריצים לרכישת מוצרים מתוצרת אמריקאית. אחד מעוזריו של אובמה ציין היום כי אפשרות זו נשקלת על ידי צוות היועצים של אובמה.



עד אוגוסט האחרון, ייצור הפלדה דווקא רשם עלייה לעומת השנה שעברה. הירידה החלה בהדרגה לאחר מכן, אך בנובמבר ובדצמבר נרשמה נפילה חדה בייצור. בדצמבר עמד הייצור על 1.02 מיליון טונות בשבוע, לעומת 2.1 מיליון טונות ב-30 באוגוסט, לפי המכון האמריקאי לברזל ולפלדה. גם מחיר הפלדה צנח בכ-50% מאז סוף הקיץ, כמו גם סחורות רבות אחרות.



"הרבעון השלישי היה אחד הטובים של תעשיית הפלדה האמריקאית אי פעם", אמר ג'ון ארמסטרונג, דובר חברת US סטיל. "מאז הייתה הידרדרות לתהום", הוסיף.



יונייטד סטילוורקרס, איגוד העובדים של המגזר, המייצג כ-40% מהעובדים, צופה פיטורים של 20 אלף עובדים בחודשים הקרובים. בחודשים האחרונים כבר פוטרו 10,000 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully