וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: רמת השוויון בין הליש"ט והיורו קרובה

TheMarker

4.1.2009 / 11:18

הליש"ט המשיכה להיחלש השבוע מול הדולר והיורו, על רקע תחזיות קודרות לגבי הכלכלה המקומית, שחיזקו את הציפיות להפחתה אגרסיבית בריבית בבריטניה בתקופה הקרובה



הדולר נסחר השבוע במגמה מעורבת בשוק המט"ח הבינלאומי, במהלך שבוע מסחר מקוצר דל בהיקפיו בשל חופשת ראש השנה. גם השבוע פורסמו בארה"ב נתונים כלכליים חלשים מהצפוי. מדד אמון הצרכנים, אחד מהמדדים החשובים בכלכלת ארה"ב בה צריכה הפרטית מהווה כשני שליש מהתוצר המקומי, צנח בחודש דצמבר לרמת שפל של כל הזמנים.



האמון נפל לרמה של 38 נקודות בלבד, מרמה של 44.7 נקודות בחודש נובמבר ולעומת ציפיות לירידה מתונה בלבד, לרמה של 45 נקודות. להערכת כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים, הצניחה במדד מבטאת את ההידרדרות המהירה שנרשמה בתנאים הכלכליים ברבעון הרביעי של 2008 והיא באה במיוחד על רקע שוק העבודה החלש ביותר שנראה בארה"ב במהלך 16 השנים האחרונות.



הדולר סובל בנוסף גם מפער הריביות מול היורו. הפדרל ריזרב הפחית את הריבית בארה"ב לרמה אפסית, כאשר מנגד באירופה המדיניות המוניטארית שמרנית יותר ורמת הריבית נמצאת כיום ברמה של 2.5%. עם זאת, חבר במועצת הנגידים של הבנק המרכזי האירופי אמר השבוע, כי בבנק מוכנים לפעול במהירות בהתאם לצורך.



הליש"ט המשיכה להיחלש השבוע מול הדולר והיורו, על רקע תחזיות קודרות לגבי הכלכלה המקומית, שחיזקו את הציפיות להפחתה אגרסיבית בריבית בבריטניה בתקופה הקרובה. זאת, בשילוב חששות לגבי עלייה מתמשכת ברמת האבטלה, הידרדרות המגזר הפיננסי והעמקת המשבר בנדל"ן המקומי, הכבידו על הליש"ט גם השבוע.



ההערכות של אנליסטים בשוק כיום הן, כי רמת שוויון בין היורו והליש"ט קרובה. מול הדולר רשמה הליש"ט את הירידה החדה ביותר משנת 1971 – 26.4%. השבוע פורסם כי מחירי הבתים בבריטניה צנחו בחודש נובמבר בשיעור של 12.2%, לעומת תקופה מקבילה אשתקד וירידה בשיעור של 1.9% מול חודש קודם.



קרן המטבע הבינלאומית הזהירה השבוע, כי מדינות רבות תזדקקנה לתמריצים פיסקאליים אגרסיוויים כדי לעודד את הפעילות הכלכלית, אך הגרעון התקציבי בבריטניה יקשה על יישום מדיניות. בעקבות הפסימיות הכלכלית ההערכות כעת הן, כי הבנק המרכזי של בריטניה יפחית את הריבית עד לרמה אפסית, מרמה של 2% כיום, המהווה כבר שפל של 50 שנה.



בשבוע הבא יפורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה. כמות המועסקים הלא חקלאיים צפויה לרדת בחודש דצמבר בהיקף של 478 אלף איש, לאחר ירידה בהיקף של 533 אלף מועסקים בחודש קודם. כמות המועסקים בייצור צפויה להצטמצם בהיקף של 88 אלף איש, לאחר ירידה בהיקף של 85 אלף איש בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות בחודש דצמבר רמה של 7.0%, מרמה של 6.7% בחודש קודם.



השכר הממוצע לשעת עבודה צפוי לעלות בשיעור של 0.2%, לאחר עלייה בשיעור של 0.4% בחודש קודם. בנוסף יפורסם היקף ההזמנות ממפעלים, שצפוי לרדת בשיעור של 3.5% בחודש נובמבר, בהמשך לירידה בשיעור של 5.1% בחודש קודם.



הכותבת: תמר ברינקר, היא כלכלנית ביחידת המחקר של בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully