וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם לפרישה מרצון בקק"ל: לעובדים יוענקו פיצויי פרישה בשיעור של עד 400%

עידו סולומון

4.1.2009 / 11:17

תוכנית הפרישה אינה נוקבת ביעד מספרי של פורשים; צפי החיסכון - כ-50 מיליון שקלים



הנהלת הקרן וארגון העובדים חתמו על הסכם פרישה מרצון, במסגרתו יוענקו לעובדים פיצויי פרישה בשיעור של עד 400% ותוספת של 3 דרגות מלאות. כמו כן, כל עובד שכבר צבר ותק של 24 שנים ויותר יוכל לקבל פנסיה מלאה בגובה 70%.



ההסכם לפרישה מרצון נחתם בין הנהלת קק"ל לארגון העובדים, בעקבות תוכנית אסטרטגית שהוכנה בקק"ל לעשור הקרוב. באמצעות תוכנית הפרישה, ההפחתה בהוצאות הקבועות תבוצע על ידי תמהיל חיסכון, הכולל, בין השאר, הקטנת תקציבים, צמצום שטחי משרד, צמצום רכבים וצמצום במצבת העובדים הקבועים ופועלי השדה. תוכנית הפרישה אינה נוקבת ביעד מספרי של פורשים, ואולם יחד עם זאת צפי החיסכון הוא לכ-50 מיליון שקלים מההוצאות הקבועות של הקרן.



תוכנית הפרישה מוצעת במספר מסלולים עיקריים: מסלול של פיצויים מוגדלים, בהם שיעור פיצוי של עד 400%, שלוש דרגות ו-7 מענקי הסתגלות; מסלול של פנסיה תקציבית מוקדמת, המוצעת לעובדים שגילם הוא לפחות 48, המאפשר פרישה של עובדים שצברו ותק של 24 שנים לפנסיה מלאה של 70% בתוספת 3 דרגות, מענקי פרישה, פתיחה של כל קופות הגמל ופדיון ימי המחלה והחופשה; מסלול פרישה מוקדמת של עובדי ציוד מכני הנדסי, המאפשר פרישה בתנאים דומים החל מגיל 45; מסלול פרישה לעובדים בפנסיה צוברת, אשר גילם לפחות 55 - תנאי הפרישה במסלול זה יהיו בתוספת של 10% לאחוזי הפנסיה שצבר העובד, מענקי הסתגלות ופדיון של ימי מחלה.



ההסכם הקיבוצי שנחתם מגביל את יכולתה של ההנהלה לעשות שימוש בהקדמת פרישתם של עובדים על פי חוקת הפנסיה והוא קובע רשימת קריטריונים משותפת להנהלה ולארגון העובדים. תנאי התוכנית לפרישה מרצון יעמדו בתוקפם למשך חודש אחד בלבד. העובדים יוכלו לפרוש לאחר סיום תהליך הבטחת הפנסיה, הכוללים את רישום שיעבוד הנכסים לטובת הגמלאים ורישום אג"ח המוסכמת על הצדדים. ההסכם מציין במיוחד כי תנאים אלה לא יהוו תקדים לתוכניות פרישה עתידיות.



גיל פלר, יו"ר ארגון העובדים הארצי מסר כי בוצעה פניה להנהלה בבקשה להאריך את מועד הפרישה מרצון לעובדים בדרום בחודש בשל המלחמה בעזה. הנהלת הקרן וארגון העובדים הארצי ניהלו את המשא ומתן באמצעות שלום גרנית, לשעבר הממונה על השכר באוצר והכלכלן עזרא גנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully