וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות כרטיסי האשראי נואשו מקבלת התשלום: מוכנות לוותר על חלקים נכבדים מחובות הצרכנים

ניו יורק טיימס

4.1.2009 / 11:41

צפויות למחוק הלוואות בעייתיות בסך 395 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות; נערכות לגל עיקולים בתחילת 2009



זמנים קשים הם לרוב זמנים טובים עבור גובי חובות, שמרוויחים את לחמם באמצעות טלפונים בלתי פוסקים לחייבים. אך דווקא במיתון הנוכחי, העמוק ביותר בעשורים האחרונים, קורה דבר אחר: הגובים, שלרוב רגילים להיות מפעילי הלחץ, נמצאים בעצמם בלחץ.



לאחר שסייעו בניפוח החוב הצרכני בשנים האחרונות, חברות האשראי מתחילות להבין כי ככל שהמשבר מעמיק, יותר ויותר אמריקאים פשוט לא יוכלו להחזיר חובותיהם. לכן, המלווים וגובי החובות מנסים לשים ידם על הכספים אותם כן יוכלו להשיג בטרם יחריף המשבר - יתכן כי פירוש הדבר הוא ויתור על חובותיהם של חלק מהלווים. יותר ויותר, הם פורשים את התשלומים, ומוכנים לקבל גם עשירית מסך החוב כתשלום.



"אי אפשר להוציא מים מאבן", אמר דון סיילר, סמנכ"ל השיווק של MRS אסושייאייטס, חברת גבייה גדולה שעובדת עם 7 מבין 10 חברות כרטיסי האשראי הגדולות. "פשוט כבר אין יותר הסדרים גדולים", הוסיף. על המלווים לא נחה לפתע רוח נדיבות, הם פשוט מנסים להגן על עצמם.



הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מכינים עצמם לגל עיקולים על חובות כרטיסי אשראי בתחילת 2009, והם צריכים להתחרות זה מול זה על קבלת התשלום ראשונים. בנוסף, ככל שהצרכנים יסדירו את חובותיהם מהר יותר, כך יוכלו לחזור לקחת הלוואות מהר יותר.



לכן, אף שבנקים רבים צמצמו את קווי האשראי ללקוחותיהם, העלו את העמלות על כרטיסי האשראי וצמצמו את ההלוואות באופן כללי - אחרים עדיין מנסים לתת לצרכנים מרווח נשימה. בנק אוף אמריקה, למשל, דיווח כי ויתר על קנסות פיגורים, הנמיך את הריביות ובמקרים מסויימים אף הפחית את החובות עבור יותר מ-700 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי ב-2008. אמריקן אקספרס וצ'ייס דיווחו על צעדים דומים.



גובי החובות, שלרוב מקבלים תשלום המבוסס על היקף התשלומים שהצליחו לגבות, מדווחים כי מספר הלווים הבעייתיים המקבלים הארכת תשלומים הוכפל ואף יותר מכך בחצי השנה האחרונה. במקרים אחרים, לווים מקבלים הצעות לשמיטת 20%-70% מחובות כרטיסי האשראי שלהם.



לפי תחזיות כתב העת "נילסון ריפורט", חברות כרטיסי האשראי צפויות למחוק הלוואות בעייתיות בסך 395 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות - זאת, לעומת מחיקות בסך 275 מיליארד דולר ב-5 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully