וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי הנופש באלפים מרגישים את המשבר: חשש מפני עונת סקי חלשה באתרי הסקי באירופה

אינטרנשיונל הרלד טריביון

4.1.2009 / 12:11

על אף התחלה מוצלחת בחגים, חוששים מפעילי האתרים כי בארבעת החודשים הקרובים תירשם ירידה בהכנסות



תקופת החגים הנוצריים האחרונה היטיבה עם אתרי הסקי והנופש באלפים. מועדוני סקי ובקתות דיווחו כי על אף המצב הכלכלי העולמי, העסקים פורחים - וכמות המבקרים נותרה כשהיתה.



אך כעת, עם תום עונת החגים, חוששים בעלי האתרים לגבי כמה זמן ימשיך המזל להאיר להם פנים. סקרים של הזמנות מראש למלונות באתרי הסקי ותחזיות של כלכלנים מצביעים על כך ששאר עונת הסקי צפויה להיות קשה עבור תעשיית הסקי האלפינית.



"כרגע המצב טוב", אמרה אנדריאה זקסינגר, דוברת רשות התיירות באתר קיצבוהל באלפים האוסטרים, וסייגה: "אבל עדיין לפנינו עוד ארבעה חודשים בעונה, ואנחנו צופים להרגיש את ההאטה הכלכלית מאוחר יותר בחורף".



אתרי סקי בצפון אמריקה, בה היכה המשבר הכלכלי מוקדם יותר מאשר באירופה, כבר הזהירו כי עונת הסקי הנוכחית תהיה חלשה יותר. אספן סקיינג, המפעילה אתרי סקי באזור אספן שבקולורדו, חזתה ירידה של 15%-5% בהכנסותיה בעונה הנוכחית לעומת שנת 2007.



בווייל, גם במדינת קולורדו, דווח על ירידה של 23% בהזמנות מראש בחודש דצמבר. אינטרווסט, חברה המפעילה את אתרי סקי בבריטיש קולומביה שבקנדה, הודיעה בנובמבר על קיצוצי משרות בחברה לקראת עונת חורף חלשה.



עד אשר העמיק המשבר הכלכלי אל תוך אירופה בסתיו האחרון, אנשים רבים כבר הזמינו את חופשות החגים שלהם באתרים באירופה. אבל כעת, לאחר שנעלמו הבונוסים מתעשיית הפיננסים, אנשים רבים חיים תחת איום הפיטורין והלחץ הכספי, כלכלנים חוזים כי גולשי הסקי יחשבו פעמיים לפני שיצאו לחופשה ספונטנית.



BAK באזל אקונומיקס, חברת ייעוץ בבאזל שבשווייץ, חוזה כי תפוסת המלונות במדינה תרד ב-2.4% בחורף הקרוב לעומת חורף 2007. BAK צופה כי מספר תפוסת בתי המלון תחזור לצמוח רק ב-2011, וכי ההכנסות באתרי הסקי בשווייץ יפלו השנה ב-6%. חברת קומפני דה אלפס, המפעילה אתרי סקי בצרפת, חזתה כי הם ירשמו ירידה של 5%-3% בהכנסותיהם בעונת הסקי הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully