וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי ורמוס: נהיה בדיאלוג עם כל גוף; במקרה של קשיים בהחזר חוב נדרוש פיצוי במניות או אג"ח להמרה

יעל פולק

4.1.2009 / 12:17

בתחילת 2009 ממליץ ורמוס להתמקד באג"ח ממשלתי שקלי או צמוד ובאג"ח בדירוג גבוה



"במשפט אחד- 2009 הוכיחה את הכושר המוגבל מאוד במתן תחזיות, גם על ידי כלכלנים", אומר הבוקר רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות. "בימים האלו, תחילת 2009, הייתי ממליץ להשקיע בעיקר באג"ח מדינה של ממשלת ישראל - באפיק השקלי וגם באפיק הצמוד. רמת הסיכון במניות עדיין גבוהה יחסית, למרות החיתוך החד במחירי המניות. ניתן להשקיע גם באג"ח קונצרני, אבל להתמקד בעיקר באיגרות החוב עם הדירוגים הגבוהים. לא נכון לתת עכשיו תחזית לכל 2009, וההמלצה העיקרית היא להמשיך להיות זהירים בניהול הכסף".



ורמוס מסביר כי האקטיביזם המוסדי "הוא לא מלחמה נגד הטייקונים, אלא מלחמה למען העמיתים. הטלפון שלי זמין, ונהיה בדיאלוג משותף עם כל גוף. אנחנו מסיימים את 2008 עם תוצאות טובות בכל תחומי ההשקעות שאנחנו מנהלים, וזה לא פוטר אותנו מלבדוק איך אנחנו ממצים את המהלכים מול כל גוף. ב-2009 צפויים תהליכים לא פשוטים, מול חברות ומול בנקים.



"המטרה המרכזית שלנו היא טובת העמיתים. אנחנו חייבים לעשות את המקסימום מול אותן חברות ואותם גופים שלוו את הכסף, גם במקרה של הסדרים. אם גם אחרי הזרמת הון על ידי הבעלים, החברה תתקשה להחזיר את החובות, נדרוש פיצוי: מניות, אג"ח להמרה. זו המשימה העיקרית שלנו".



ורמוס מתייחס לחברות הדירוג ואומר כי "חברות הדירוג נפגעו גם הן מהמפולת בשווקים. זה חוסר אחריות או בריחה מאחריות להאשים את חברות הדירוג, שמהוות בסך הכל כלי נוסף בתהליך הניתוח אצל מנהלי ההשקעות. כשם שלא הסברנו את ההצלחות כתוצאה מרכישת אג"חים בדירוגים גבוהים, היום אנחנו לא רצים להאשים אותן כשהדירוגים צריכים לרדת. אנחנו לחלוטין לא שותפים לתהליך הזה של זריקת האשמות".



במבט לעתיד אומר ורמוס כי "בשוק ההון העתידי יהיה דגש מאוד גדול למחקר, לרגולציה ולשירות. באופן טבעי, את מכלול הדברים האלו יוכלו לתת בעיקר, או רק, גופים גדולים. לכן, תהליך הקונסולידציה יתממש בצורה הרבה יותר חזקה בשנה שנתיים הקרובות. צפיתי שזה יקרה, ועכשיו תנאי השוק מכתיבים את המהלכים".



ורמוס מעריך כי למבצע בעזה ולבחירות הקרובות בישראל לא צפויה להיות השפעה ניכרת על שוק ההון הישראלי. לדבריו, "לא זה מה שיקבע את המגמה בבורסה, אלא התהליכים העולמיים והרגישות של ישראל כשוק יצואני. אנחנו בעיר צריכים להתעסק בדברים שעליהם אנחנו יכולים לקחת אחריות, ופחות לתת תחזיות או להעניק ציונים לאחרים".



ורמוס מתייחס לביצועי פסגות ב-2009 ואומר כי "ביצועי ההשקעות לא היו כאלה שהלקוחות יכולים להיות מרוצים מהם, ופסגות חייבת לבדוק את עצמה באופן יחסי. אנחנו מרגישים בנוח עם הביצועים שלנו ביחס למתרחש בעולם ולבנצ'מרק בישראל. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר צנועים בקשר למתן תחזיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully