וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בוול סטריט: המסחר יתנהל בציפייה לדו"ח התעסוקה ביום שישי; שיעור האבטלה צפוי לטפס ל-7%

מיכל רמתי

4.1.2009 / 15:13

שבוע המסחר המלא הראשון של 2009 צפוי להיות שקט יחסית; בשבוע הבא תיפתח עונת הדו"חות


השבוע המלא הראשון של שנת 2009 אינו צפוי להיות סוער או רוחש הפתעות, אך יסתיים באחד הנתונים הכלכליים החודשיים החשובים עבור מי שעוקב אחר כלכלת ארה"ב: דו"ח התעסוקה. הדו"ח, שיתפרסם ביום שישי, צפוי להראות על אובדן 475 אלף משרות נוספות בשוק העבודה האמריקאי - חודש 12 ברציפות של ירידות. שיעור האבטלה צפוי לטפס ל-7%, והשכר הממוצע לשעה צפוי לעלות ב-0.2% בלבד. העמקת המשבר בשוק העבודה האמריקאי צפוי לפגוע גם בצריכה הפרטית ולעכב כל אפשרות של התאוששות בעתיד.



נתוני מכירות כלי הרכב בארה"ב שיתפרסמו ביום שני צפויים להצביע על המשך החולשה במגזר הרכב האמריקאי, שקיבל בשבוע האחרון מיליארדי דולרים מהממשל האמריקאי במסגרת תוכנית החירום. ביום רביעי יתפרסם מדד ISM למגזר השירותים, מדד מנהלי רכש שנחשב לאחד המדדים האמינים למתרחש בשוק האמריקאי. בשבוע שעבר התפרסם מדד ISM למגזר הייצור והצביע על ירידה חדה בפעילות הייצור.

בזירת הדו"חות הכספיים יימשך גם השבוע השקט, כאשר דו"חות בודדים בלבד צפויים להתפרסם. המשמעותיים ביותר: ענקית הנפט האמריקאית שברון וחברת ההשקעות אפולו יפרסמו דו"חות ביום חמישי. עם זאת, הפתיחה "הרשמית" של עונת הדו"חות - המתחילה מסורתית בדו"חות יצרנית האלומיניום אלקואה - תחל רק בשבוע הבא, עם פרסום דו"חות החברה.

בין המניות הישראליות שבלטו במסחר ביום שישי האחרון ניתן למנות את ספקית יישומי הבילינג קומברס, שהוסיפה 6.2%, אלווריון, המתמחה בפיתוח מערכות תקשורת בפס רחב, שטיפסה ב-11.9%, גילת לוויינים שעלתה ב-11.5% על רקע ההסכם המחודש עם ממשלת קולומביה, אמדוקס, ספקית תוכנות הבילינג והתמיכה בשירותי לקוח, שטיפסה ב-7.5%, טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, שהוסיפה 15.6% ובלופניקס שטיפסה ב-18.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully