וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מ' ש' שתרם פויו זבלודוביץ' ללובי פרו ישראלי בלונדון מסייע לסיקור אוהד של פעילות צה"ל בעזה

מיכאל רוכוורגר

4.1.2009 / 16:43

טמרס נדל"ן של זבלודוביץ' תהפוך בקרוב לשותפה בבריטיש ישראל


המיליארדר היהודי פויו זבלודוביץ' תרם במהלך השנים 2006-2007 כ-10 מיליון שקל לארגון ביקום (The British Israel Communication and Research Centre) המשמש כלובי הפרו ישראלי מן החזקים ביותר בבריטניה כיום, התומך בסיקור האוהד בתקשורת הבריטית של הפעילות של צה"ל בעזה - כך מדווח עיתון הגרדיאן הבריטי שבשליטת אובסרוור.

לפי גרדיאן, בימים אלה מתנהל בין רשתות התקשורת השונות בבריטניה מאבק לגבי סיקור הפעולות הצבאיות שנעשות בעזה, כשביקום (Bicom) נוטלת חלק פעיל ומוביל בתהליך זה. באובסרוור מציינים כי למרות הפעילות הענפה בתחום זה, בביקום סירבו לפרט על המהלכים האחרונים שביצעו.

ארגון ביקום הוקם בשנת 2001, מעסיק כ-20 עובדים והמטה שלו ממוקם בלונדון בקרבת אוקספורד סטריט. לורנה פיטצסימונס (Lorna Fitzsimons) משמשת כמנכ"ל הארגון. על פי הערכות בבריטניה, זבלודוביץ' משמש כיו"ר והדמות הדומיננטית בארגון.

זבלודוביץ (55) נולד בהלסינקי, פינלנד, ומתגורר כיום בצפון לונדון בשכונת היוקרה המפסטד, כשהוא דורג בשנה שעברה על ידי עיתון ה-Sunday Times במקום ה-31 מבין עשירי בריטניה עם הון אישי מוערך בסך של כ-2 מיליארד ליש"ט. עסקיו חובקי העולם של זבלודוביץ' מרוכזים תחת קבוצת טמרס, שבסיסה בליכטנשטיין, והיא פועלת בתחומי נדל"ן, מלונאות והשקעות בקרנות השקעה פרטיות (הפריווט אקוויטי) בארה"ב, בריטניה, ישראל וגרמניה. את הפעילות בישראל של טמרס מנהלת יודפת הראל.

לפני כשבועיים סיכמה טמרס נדל"ן שבשליטת זבלודוביץ' עם חברת בריטיש ישראל של ליאו נואי על מיזוגה לתוך בריטיש, תמורת הקצאה לטמרס של 16.6% ממניות בריטיש, מזומנים בסך של 170 מיליון שקל וזכות מינוי דירקטור ויו"ר בבריטיש ישראל.

זבלודוביץ' צפוי לרכוש במהלך שנה מיום השלמת העסקה מניות נוספות של בריטיש ישראל בהיקף מצטבר של עד כ-23.5 מיליון שקל. לפי שווי השוק של החברה כיום מודבר בכ-4% מהחברה. סכום הרכישה, ימומן באמצעות מימון מחדש של נכסי טמרס ולא מההון העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully