וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים דף חדש

רו"ח רז איצקוביץ

4.1.2009 / 17:04

שנת המס החדשה מהווה הזדמנות לתכנון יעיל יותר מול רשויות המס, שיכול להגדיל את הכנסותיכם באופן משמעותי. מדריך לשנה החדשה

בין אם התעוררתם ביום הראשון לשנת המס החדשה במקלט ציבורי בדרום הארץ או בפאב תל אביבי מלא עשן, יכול מאוד להיות שהצצתם בארנק ותהיתם לאן הלך כל הכסף שהרווחתם, והאם ישנה אפשרות להגדיל את הכנסותיכם במהלך השנה הקרובה.

במאמר זה אגע במספר נושאים, שעשויים להגדיל את הכנסתכם בשנה הקרובה, וזאת על מנת שבשנה הבאה הארנק שתמצאו בכיס האחורי במכנסיים יהיה מלא יותר.

אפרט כעת את המקרים השכיחים שכדאי לשים אליהם לב לקראת השנה החדשה:

ביצוע תיאום מס

בימים של מיתון ושפל, רבים האנשים אשר עובדים במספר עבודות. מלבד המעסיק העיקרי, החוק מחייב את שאר המעסיקים, לנכות מס בשיעור המקסימלי, מהשכר המשולם בעבודות הנוספות. חוץ מהאכזבה הראשונית כשמתגלה הדבר לראשונה, שמהסכומים המועטים שהרווחנו נוכה 46% מס, הרי שנכונה אכזבה נוספת כאשר מתברר שמס זה יוחזר לנו רק על ידי הגשת דו"ח בשנה הבאה. ניתן לפתור זאת בקלות על ידי ביצוע תיאום מס והגשתו למעבידים הנוספים טרם קבלת התשלום מהם. במקרה שכזה, ניכוי המס במקור יהיה מדויק ויחסוך את כל אותן אכזבות.

השקעות בשוק ההון

לעשירים מבינינו שעדיין יש להם כסף פנוי להשקעות, מומלץ להשקיע באגרות חוב סולידיות (כגון: אג"ח מדינה או מלווה קצר מועד הנקרא מק"מ), כתחליף לפיקדון בבנק. לא רק שהתשואה שתקבלו ככל הנראה גבוהה יותר, אלא גם אפשרויות הקיזוז כנגד הכנסה זו מאגרות החוב, רבות יותר.
הכנסה מירבית על פיקדונות בבנקים תהא חייבת תמיד במס. לעומת זאת לגבי הכנסות מאג"ח, החוק מעניק יותר אפשרויות קיזוז: כנגד ריבית מאג"ח או רווח הון הנובע ממכירת אג"ח, הבנק יקזז הפסדי הון שוטפים מניירות ערך אחרים (בתנאי שהפסדים אלו מצויים בחשבון במועד קבלת הריבית או היווצרות רווח ההון).

הוצאות מטפלת

לאלו אשר מעסיקים מטפלת או שולחים את הילדים לגן או בית הספר, כדאי להתחיל לאסוף קבלות, שכן בפסק דין תקדימי של בית המשפט המחוזי בעניין ורד פרי נקבע, כי הוצאות אלו הינן מוכרות לשכירים.

יחד עם זאת, עליכם לקחת בחשבון כי רשות המסים ערערה על פסק דין זה בטענה כי המטרה המרכזית בשליחת ילד למערכת החינוך היא חינוך הילד ולא לאפשר להורה לצאת לעבודה. בכל מקרה חשוב שתדעו כי על מנת לעודד אמהות לצאת לעבודה מעניקה המדינה נקודת זיכוי על כל ילד עד גיל 18 (שוויה של נקודת זיכוי כ – 2,268 שקל בשנה).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מענק עבודה ("מס הכנסה שלילי")

אם בכל זאת אתם עדיין מתלבטים אם לצאת לעבודה או לשבת בבית ולקבל מהמדינה דמי הבטחת הכנסה, חשוב שתדעו כי במסגרת תוכנית ממשלתית שמטרתה לעודד את הרצון לעבוד , רשות המסים תשלם מענק כספי ישירות לחשבונם של אנשים עובדים המשתכרים בין 1,800 שקל ל- 5,800 שקל לחודש, וזאת במידה והינם מעל גיל 23 עם ילדים או מעל גיל 55 ללא ילדים.

צורת החישוב היא אישית לכל יחיד אך היא לוקחת בחשבון את הכנסת בן הזוג. גובה המענק יכול להגיע עד למקסימום של 840 שקל לחודש למשפחה (פטור ממס), אך הוא כפוף למספר תנאים מצטברים למשל: המענק לא יתקבל במידה ובבעלותה של המשפחה מעל לדירת מגורים אחת.

בשנת 2009 ניתן להגיש בקשות לגבי שנת 2007 (רצוי להזדרז רק עד סוף ינואר) ושנת 2008 (עד סוף ספטמבר) רק בחלק מהארץ, בעיקר באזורי שדרות, אשקלון, ירושלים, נצרת ונתניה. אך החל משנת 2010 ניתן להגיש בקשות לקבלת המענק בכל רחבי הארץ.

בנוסף החל משנת 2009 גם עצמאים ולא רק שכירים יכולים לבקש את המענק, אך בניגוד לשכיר יקבל אותו העצמאי בדרך של זיכוי מהמס לתשלום.

ניתן באתר של רשות המסים לחשב באופן "חופשי" את גובה המענק המגיע לכם בכתובת:
https://www.shaam.gov.il/shmhshlili/
כמו כן למידע נרחב יותר על המענק ניתן לקרוא במדור המומחים של מכללת ט.מ.ל בכתובת:
http://www.tamal.co.il/tamal_he_experts.aspx

תושבים חוזרים או עולים חדשים

אם אתם קוראים את המאמר בעודכם משקיפים על מגדל אייפל, פיזה או על מנהטן, אולי יעניין אותך לדעת שהחל משנת 2007 הורחבו הטבות המס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים ותיקים, וזאת במטרה לעודד הגעת הון אנושי למדינת ישראל. אלו יהיו זכאים לפטור ממס בגין כל הכנסותיהם בחו"ל מכל מקור כלשהו במשך 10 שנים מלאות מיום הגעתם לישראל. מומלץ לך לבקש בתוך 90 יום ממועד עלייתך לישראל "שנת הסתגלות". בקשה זאת יכולה לחסוך לך תשלומי מס עתידיים במידה ומסיבה כלשהי תתחרט ותרצה לחזור לחו"ל.

תוכניות ריאליטי

וכמובן לאלה מאיתנו שחסרי עבודה וגם חסרי רצון או כוח לעבוד, האפשרות להשתתף ולזכות בתוכנית ריאליטי או שעשועונים היא אופציה מעולה. יש לזכור, כי למרות העבודה הקשה שתשקיעו עד לקבלת הפרס הנכסף, הרי שפרסים הגבוהים מ – 100,000 שקל יחויבו במס בשיעור של 25%, ופרסים הנמוכים מ – 50,000 שקל הינם בכלל פטורים ממס.

עם זאת, עדיין לא הזכרתי את מעמד הסלב לו תזכו, אשר אין ספק שיקנה לכם קבלת הנחות בחנויות, כניסה חינם למסיבות, ואולי אפילו עבודה בתור דוגמן, מנחה תוכנית בטלוויזיה או יועץ פוליטי באחת המפלגות.

ולסיום חשוב לזכור את דברי חז"ל הידועים, שנאמרו גם על ידי הנמלה לצרצר, "סוף מעשה במחשבה תחילה" – תחשבו ותרוויחו.

הכותב רו"ח ומשפטן – רכז מכללת ט.מ.ל למיסוי, חשבונות ממוחשבת והכשרת חשבי שכר. אין האמור במאמר זה משקף את עמדת רשות המסים, אלא עמדת הכותב בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully