וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדיטור אנד פבלישר": התקשורת האמריקאית מסקרת את המתקפה בעזה בצורה חד צדדית שנוטה לטובת ישראל

סוכנויות הידיעות

4.1.2009 / 19:35

לטענת גרג מיטשל, לאחר 8 ימי הפצצות, ה"ניו יורק טיימס" פרסם רק מאמר מערכת אחד ושום טור פרשנות



התקשורת האמריקאית מסקרת את המתקפה של ישראל על עזה בצורה חד צדדית שנוטה לטובת ישראל, כך כותב גרג מיטשל בפרשנות שלו ב"אדיטור אנד פבלישר", כתב העת המסקר את העיתונות האמריקאית. מאמרים ספורים בלבד יוצאים נגד הפעולות של ישראל, הוא כותב.



בולט במיוחד הוא ה"ניו יורק טיימס", טוען מיטשל, שלאחר 8 ימי הפצצות מצד ישראל ושיגור טילים מצד החמאס, פרסם רק מאמר מערכת אחד, ושום טור פרשנות. מאמר המערכת, שפורסם לפני כמה ימים, דווקא נקט בעמדה שלילית כלפי חדירה קרקעית, אך לא חזר לנושא הזה מאז. העיתון שמר על שתיקתו גם במהדורה של יום ראשון, שלא כללה שום מאמר מערכת או טור פרשנות המתייחס לפעולות של ישראל בעזה. כמו בעבר, כותב מיטשל, התקשורת האמריקאית נוטה לתמוך בישראל. כך היה גם במלחמת לבנון ב-2006.



מיטשל מצטט את איתן ברונר, שבכתבה חדשותית ב"ניו יורק טיימס" שאל "האם ניתן לעצור את הטילים לתקופה כלשהי כל עוד החמאס שולט בעזה? ואם התשובה היא שלילית, האם המטרה האמיתית של המבצע היא לחסל את החמאס לגמרי, לא משנה באיזה מחיר?" פרשן של ה"ספקטייטור" בלונדון, כותב מיטשל, קרא לעצור את העיתונאים המערביים שביקרו את הפעולות של ישראל.



ישראל, מוסיף מיטשל, אוסרת על עיתונאים זרים להיכנס לרצועת עזה למרות צו בית המשפט העליון המורה לאפשר למספר מצומצם של כתבים להיכנס לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully