וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממאהביה של הנסיכה דיאנה הסתבך בשערורייה בעולם הסחר בחפצי אמנות

סוכנויות הידיעות

4.1.2009 / 19:51

חוקרים בוחנים כיצד מכר אוליבר הוארה פריטים לשייח מקטאר ברווח גדול בצורה קיצונית



אוליבר הוארה, אחד מסוחרי האומנות המצליחים בבריטניה ואחד ממאהביה של הנסיכה דיאנה, הסתבך בשערורייה הנוגעת לחפצי האומנות של השייח סעוד אל טאני מקטאר, אספן חפצי האומנות הגדול בעולם.



"דה ארט ניוז פייפר", אחד מכתבי העת המוערכים ביותר בעולם האמנות, חשף כי חוקרים בקטאר בוחנים בימים אלה כיצד מכר הוארה שלושה פריטים לשייח, בן דודו של האמיר של קטאר, בעבור מחיר גבוה הרבה מן המחיר בהם נרכשו על ידו.



לפי כתב העת, רשם הוארה רווחי ענק, לעתים כ-1,100%, על פריטים שמכר לשייח. לפי חשבונית אחת, גבה הוארה 5.5 מיליון ליש"ט (כ-8 מיליון דולר) מהשייח עבור תליון שנוצר עבור השליט המוגולי שה ג'האן. רק שמונה חודשים קודם למכירה, נקנה התליון בעבור 454,500 ליש"ט בבית המכירות הפומביות סותביז.



לפי חשבונית אחרת, גבה הוארה 7.5 מיליון ליש"ט עבור יהלום מהמאה ה-18, אשר נמכר בעבור 1.3 מיליון ליש"ט במכירה פומבית בכריסטיז 11 חודשים קודם לכן. בנוסף, גבה הוארה 12 מיליון דולר מהשייח בעבור תכשיט בעל אבני ברקת משנת 1695. אותו תכשיט נמכר בכריסטיז בעבור 1.5 מיליון ליש"ט כמה חדושים קודם לכן.



אין זה נדיר שערכם של תכשיטים וחפצי אומנות עולה, והסחורים בהם מחפשים את העסקה הטובה ביותר שהם יכולים למצוא. עם זאת, לפי כתב העת, הרווח על הפריטים היה גבוה בצורה קיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully