וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד אקסלנס: הטעתה בנוגע להתנהגות תעודת השורט

מאת הילה רז

5.1.2009 / 7:00

בתביעה נטען כי אקסלנס אינה מפרסמת באתר שלה כי ככל שהמדד יורד, תעודת השורט אמנם עולה - אך בשיעורים קטנים בהרבה



>> לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה באחרונה תביעה של משקיע נגד בית ההשקעות אקסלנס ונגד החברה הבת קסם סל בטענה כי אתר האינטרנט של אקסלנס מציג למשקיעים מצגי שווא רשלניים ומוליך אותם שולל.



התובע טוען כי למשקיעים נמסר באתר כי הם משקיעים באפיק השקעה בטוח, עוקב מדד, אף שההשקעה בפועל אינה מתבצעת לפי המתואר באתר האינטרנט. לפי כתב התביעה, אקסלנס וקסם עשו זאת תוך "שימוש במונחים מטעים והסתרת פרטים מהותיים, שכל מטרתם גריפת כספי המשקיעים בדרך שאינה כשרה". לטענתו, הנתבעות "פירסמו באתר מצג שווא רשלני ובכך הטעו את התובע והובילו אותו לרכוש תעודות סל שהתנהגותן בפועל שונה מהמפורסם באתר".

לטענת התובע, אפרים סגל, מהנדס תוכנה ובעל חברה לתכנות מחשבים, ב-2005 הוא השקיע מיליון שקל בתעודות סל בחסר, האמורות להגיב בכיוון הפוך להתנהגות מדדי ת"א 25 ות"א 100. סגל מציין כי הוא השקיע בשורט לאור אמונתו כי הבורסה נמצאת במגמת ירידה וכי באמצעות השקעה בתעודות חסר הוא יגן על השקעותיו, כפי שהובטח לו באתר של אקסלנס. אלא שבדיעבד הסתבר לתובע, כך עולה מכתב התביעה, כי בניגוד לפרסומים באתר התעודה אינה מבצעת בפעולת מראה את שעשה המדד באותו יום.



סגל, המיוצג על ידי עו"ד אסף ברם ממשרד ברם, דחוח ושות', מציין כי כחצי שנה לאחר שהחל להשקיע בתעודות הסל בחסר של אקסלנס, הוא בירר את מצב חשבונו, ואז התברר לו לתדהמתו כי התעודה אינה מתנהגת כמובטח באתר האינטרנט של החברה ואינה תואמת את התנהגות המדד. כך, לפי סגל, כשעלה מדד ת"א 25 מ-748 נקודות ל-830 נקודות, ההפסד שלו היה אמור להסתכם ב-10.9%, אבל בפועל ההפסד שלו היה 17.14%.



בתביעה נטען כי אקסלנס אינה מפרסמת כי ככל שהמדד יורד, תעודת השורט אמנם עולה, אך בשיעורים קטנים בהרבה. בעוד שבעליית המדד, התעודה יורדת והפסדיו של המשקיע תופחים. לפי התביעה, זמן קצר לאחר תחילת הפרשה עידכנה אקסלנס את אתר האינטרנט שלה. לטענת סגל, מהפרסום החדש באתר של אקסלנס עולה כי בתשקיפי התעודות שפירסמה היו פרטים מטעים וכי לא צוין בתשקיף כי תעודת סל בחסר היא ממונפת.



לטענת סגל, אקסלנס שכחה לציין כי היא מקשרת בעסקות המבוצעות דרך אתר האינטרנט שלה וכי התנאים לעסקה בתעודות הסל, המחיר והתנודתיות מושפעים ומנווטים על ידי אקסלנס עצמה.



התובע טוען כי אקסלנס בחרה לפרט את פעולת תעודת הסל בשורט בתשקיף, הכולל אלפי מסמכים, אך באתר האינטרנט שלה פירסמה מידע מטעה. סגל טוען כי הנזק הריאלי שנגרם לו הוא כ-230 אלף שקל, אותם הוא תובע מאקסלנס.



מאקסלנס נמסר בתגובה: "החברה דוחה את הטענות מכל וכל. מדובר בטענות סרק ובתביעה קנטרנית. חברת קסם פועלת על פי תנאי הדין והתשקיף, ופעולותיה מבוקרות על ידי הרשויות המוסמכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully