וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה גולשת לאינטרנט: קרבות מקוונים בין האקרים מוסלמים ויהודים

מאת גיא גרימלנד

5.1.2009 / 7:00

אתר תיק דבקה הופל על ידי האקרים מוסלמים. אתר ישראלי מציע להורדה קובץ שאמור להפיל אתרים של החמאס



>> המלחמה בעזה ממשיכה לגלוש אל רשת האינטרנט: מאז יום שבת נפרצו והושחתו אלפי דפי אינטרנט ישראליים על ידי האקרים ממרוקו, לבנון, טורקיה ואיראן - כך אמר גארי וורנר, מנהל מחקר באוניברסיטת אלבמה, בראיון לאתר NetworkWorld. במקביל, קבוצה של סטודנטים ישראלים הקימה אתר אינטרנט שמאפשר לכל משתמש להתקיף אתרים של החמאס.

האתר הישראלי מציע להורדה קובץ שמבצע התקפת מניעת שירות (Distributed Denial of Service - DDoS), שמשמעה פנייה חוזרת לשרתים כדי ליצור עומס עליהם. כאשר השרת אינו יכול לטפל בכל הפניות אליו, ההתקפה גורמת לקריסתו.



"אנחנו קבוצת סטודנטים שנמאס לה לשבת בצד ולראות את תושבי שדרות ועוטף עזה סובלים", אמרו מקימי האתר. בתשובה לשאלת TheMarker סיפר גל, סטודנט הנמנה עם מקימי האתר, כי מטרתם היא "לחסום את השרתים שעליהם יושבים אתרי האינטרנט של החמאס. לשם כך צריך לגייס כמות גדולה של מחשבים שתיזום תקשורת מול האתרים של האויב. במצב כזה האתרים ייחסמו ולא ניתן יהיה לגשת אליהם".



על אף שהורדת הקובץ היא חוקית, השימוש בשיטה שבו הוא פועל אינה חוקית. בנוסף, התוכנה עלולה להקנות למפיציה שליטה על מחשבים של המשתמשים בה. לדברי עו"ד יהונתן קלינגר, מומחה לדיני מחשבים, "יש להבדיל בין פרסום הוראות לתקיפה לבין ביצוע התקיפה - שהיא עבירה על חוק המחשבים ועלולה לגרור מאסר של עד שלוש שנים". קלינגר הדגיש כי האתר עלול להיחשב לבעייתי רק אם הוא מסית לביצוע עבירה. "האתר הוא מעין מדריך", אמר קלינגר. "אם המדריך לא מסית לעבור עבירה הוא מוגן תחת חופש הביטוי, ולא שונה בהרבה ממדריכים אחרים".



בתוך כך, האתר CNET דיווח כי אתר החדשות הישראלי "תיק דבקה" קרס לאחר שהותקף ביום שבת. בסוף השבוע דווח כי האקרים מוסלמים השתלטו על כתובות מתחם ישראליות והפנו את גולשי האתר ynet באנגלית ואתר של בנק דיסקונט לעמודי תעמולה פרו-פלשתינית. האקרים הצליחו להיכנס באמצעות שמות המשתמש והסיסמאות של מנהלי האתרים לשרת מתחם הכתובות הישראלי, דומיין דה נט (Net-The-Domain) ודרכו לשנות את הניתוב של כתובות האתרים לעמוד הפרוץ שהכינו מבעוד מועד.



ואולם לצד תקיפות האתרים צצו ברשת יוזמות חיוביות. יזמי האינטרנט אריק פריימוביץ ודן פגין פיתחו אפליקציה לאתר פייסבוק, שמאפשרת לגולשים לעדכן את שורת הסטטוס שלהם עם כל נפילת טיל באזור הדרום. פרטים לגבי האפליקציה באתר www.arikfr.com/wpheb.



במקביל ליוזמות הפרטיות, מנהלת מדינת ישראל מלחמת הסברה ברשת. באחרונה פנה משרד החוץ באחרונה לגולשים ובלוגרים ישראלים בבקשה לשלוח לו חומרים כדי להפיצם ברשת באופן ויראלי. הכתובת למשלוח: submit@mail.gov.il. בנוסף מפעיל דובר צה"ל ערוץ באתר יוטיוב, בכתובת www.youtube.com/user/idfnadesk.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully