וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות האשראי מתייאשות: צפויות למחוק חובות בסך 395 מיליארד דולר ב-5 שנים

מאת אריק דאש

5.1.2009 / 7:30

חברות כרטיסי האשראי והבנקים בארה"ב פורסים חובות ומוותרים על קנסות פיגורים



ניו יורק טיימס



>> חברות כרטיסי האשראי צפויות למחוק הלוואות בעייתיות בסך 395 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות, לפי תחזיות "נילסון ריפורט", כתב עת של המגזר; זאת, לעומת מחיקות בסך 275 מיליארד דולר ב-5 השנים האחרונות.

גובי החובות, שלרוב מקבלים תשלום המבוסס על היקף התשלומים שהצליחו לגבות, מדווחים כי מספר הלווים הבעייתיים המקבלים הארכת תשלומים הוכפל ואף יותר מכך בחצי השנה האחרונה. במקרים אחרים, לווים מקבלים הצעות לשמיטת 20%-70% מחובות כרטיסי האשראי שלהם.



לאחר שסייעו בניפוח החוב הצרכני בשנים האחרונות, חברות האשראי מתחילות להבין כי ככל שהמשבר מעמיק, יותר ויותר אמריקאים פשוט לא יוכלו להחזיר חובותיהם. לכן, המלווים וגובי החובות מנסים לשים ידם על הכספים אותם כן יוכלו להשיג, בטרם יחריף המשבר, ואף שייתכן כי יהיה עליהם לוותר על חובותיהם של חלק מהלווים. הם פורשים את התשלומים ומוכנים לקבל גם עשירית מסך החוב כתשלום.



"אי אפשר להוציא מים מאבן", אומר דון סיילר, סמנכ"ל השיווק של MRS אסושייאייטס, חברת גבייה גדולה שעובדת עם שבעה מ-10 חברות כרטיסי האשראי הגדולות. "פשוט כבר אין יותר הסדרים גדולים", הוסיף. על המלווים לא נחה לפתע רוח נדיבות, הם פשוט מנסים להגן על עצמם.



הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מכינות עצמן לגל עיקולים על חובות כרטיסי אשראי בתחילת 2009 והם צריכים להתחרות זה מול זה על קבלת התשלום ראשונים. בנוסף, ככל שהצרכנים יסדירו את חובותיהם מהר יותר, כך יוכלו לחזור לקחת הלוואות מהר יותר.



לפיכך, אף שבנקים רבים צמצמו את קווי האשראי ללקוחותיהם, העלו את העמלות על כרטיסי האשראי וצמצמו את ההלוואות באופן כללי, אחרים עדיין מנסים לתת לצרכנים מרווח נשימה. בנק אוף אמריקה, למשל, דיווח כי ויתר על קנסות פיגורים, הנמיך את הריביות ובמקרים מסוימים הפחית את החובות עבור יותר מ-700 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי ב-2008. אמריקן אקספרס וצ'ייס דיווחו על צעדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully