וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למבצע בעזה ולבחירות לא תהיה השפעה ניכרת על שוק ההון"

מאת יעל פולק

5.1.2009 / 7:30

רועי ורמוס: "הטלפון שלי זמין - נהיה בדיאלוג מול כל גוף. במקרה של קשיים בהחזר חוב נדרוש פיצוי במניות או באג"ח להמרה"



>> "2008 הוכיחה את הכושר המוגבל מאוד במתן תחזיות, גם על ידי כלכלנים" - כך אמר אתמול רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות, בראיון ל-TheMarkerTV. "היום הייתי ממליץ להשקיע בעיקר באג"ח של ממשלת ישראל - באפיק השקלי ובאפיק הצמוד".

ורמוס טוען כי רמת הסיכון במניות עדיין גבוהה יחסית, למרות החיתוך החד במחירי המניות. "ניתן להשקיע גם באג"ח קונצרניות, אבל להתמקד בעיקר באג"ח עם הדירוגים הגבוהים. לא נכון לתת עכשיו תחזית לכל 2009, וההמלצה העיקרית היא להמשיך להיות זהירים בניהול הכסף", ציין ורמוס.



כשנשאל לגבי האקטיוויזם המוסדי, שבמסגרתו הציבור מצפה ממנהלי ההשקעות המחזיקים בכספו להילחם מול בעלי החברות שהנפיקו אג"ח כדי שיעמדו בהתחייבויותיהם, אמר ורמוס: "האקטיוויזם המוסדי הוא לא מלחמה נגד הטייקונים, אלא מלחמה למען העמיתים. הטלפון שלי זמין, ונהיה בדיאלוג עם כל גוף".



"ב-2009 צפויים תהליכים לא פשוטים, מול חברות ומול בנקים. אנחנו חייבים לעשות את המקסימום מול אותן חברות ואותם גופים שלוו את הכסף, גם במקרה של הסדרים. אם גם אחרי הזרמת הון על ידי הבעלים, החברה תתקשה להחזיר את החובות, נדרוש פיצוי: מניות, אג"ח להמרה - זו המשימה העיקרית שלנו", הוסיף ורמוס.



ורמוס התייחס לחברות הדירוג ואמר כי "חברות הדירוג נפגעו גם הן מהמפולת בשווקים. זה חוסר אחריות או בריחה מאחריות להאשים את חברות הדירוג, שמהוות בסך הכל כלי נוסף בתהליך הניתוח אצל מנהלי ההשקעות.



"כשם שלא הסברנו את ההצלחות כתוצאה מרכישת אג"ח בדירוגים גבוהים, היום אנחנו לא רצים להאשים את חברות הדירוג כשהדירוגים צריכים לרדת. אנחנו לחלוטין לא שותפים לתהליך הזה של זריקת האשמות", הבהיר ורמוס.



במבט לעתיד אמר ורמוס כי "בשוק ההון העתידי יהיה דגש מאוד גדול על מחקר, רגולציה ושירות. באופן טבעי, את מכלול הדברים האלה יוכלו לתת בעיקר, או רק, גופים גדולים. לכן, תהליך הקונסולידציה יתממש בצורה הרבה יותר חזקה בשנה-שנתיים הקרובות. צפיתי שזה יקרה, ועכשיו תנאי השוק מכתיבים את המהלכים".



ורמוס העריך כי למבצע בעזה ולבחירות הקרובות בישראל לא תהיה השפעה ניכרת על שוק ההון הישראלי - "לא זה מה שיקבע את המגמה בבורסה, אלא התהליכים העולמיים והרגישות של ישראל כשוק יצואני. אנחנו בעיקר צריכים להתעסק בדברים שעליהם אנחנו יכולים לקחת אחריות ופחות לתת תחזיות או להעניק ציונים לאחרים".



ומה לגבי חשבון נפש אישי? "גם פסגות חייבת לבדוק את עצמה באופן יחסי", אומר ורמוס. "אנו מרגישים בנוח עם הביצועים שלנו ביחס למתרחש בעולם ולבנצ'מרק בישראל. אחד הדברים שלמדנו במשבר הוא שאנחנו חייבים להיות הרבה יותר צנועים בקשר למתן תחזיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully